به گزارش فارس، محمود احمدینژاد رئیسجمهور کشورمان به مناسبت هفته بسیج پیامی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

هفته بسیج که یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های دلیرمردان کشورمان در دفاع از کیان و تمامیت ارضی میهن اسلامی است، گرامی داشته و به همه ملت‌ شهیدپرور ایران تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

این هفته فرصت ارزشمندی برای تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن ارزش‌ها و روح بسیجی در آحاد ملت، به ویژه جوانان پرشور کشورمان است.

بسیج ثمره شیرین انقلاب اسلامی و پشتوانه پیشرفت کشور است. بسیج متعلق به اسلام، انقلاب و ملت است. بسیاری از دستاوردهای امروز به برکت شجره طیبه بسیج نصیب ملت ایران شده است.

بسیج یک فرهنگ است و براساس ارزش‌های انسانی و فرهنگ عمیق اسلامی شکل گرفته است. ایمان، اخلاص، ایثار، شجاعت و سازندگی از ویژگی‌های یک بسیجی است که در دامن این فرهنگ پرورش یافته است.

دفاع مقدس، تصویر روشنی از تفکر بسیجی است. بسیج در تفکر حضرت امام(ره) بهترین محور وحدت ملت‌های مظلوم است. امام می‌فرماید «من امیدوارم که این بسیج عمومی اسلامی، الگو برای تمام مستضعفین جهان و ملت‌های مسلمان عالم باشد.»

این دلیرمردان و شیرزنان غیور و توانمند که ستون‌های نگهدارنده ملت، پرچم‌های برافراشته عزت، عدالت، آزادگی و رهایی همه ملت‌ها از شر جهل، حاکمیت طاغوت و ظلم و تبعیض‌اند. همواره ضامن پایداری و استقلال میهن اسلامی بوده و از برکت وجود آنان کشورمان در صحنه جهانی سرافراز و افتخارآفرین تجلی خواهد نمود.

امروز حرکت بسیج، الگویی تمام عیار برای ملت‌هایی است که خواهان سربلندی، پیشرفت، استقلال و حاکمیت ارزش‌های انسانی و الهی هستند. اکنون جهان در آستانه تحولی بزرگ قرار گرفته که بی‌تردید متأثر از فرهنگ و ارزش‌های متعالی بسیج است.

اینجانب با گرامیداشت مجدد هفته بسیج و افتخار بسیجیان همیشه حاضر در صحنه‌های مبارزه حق علیه باطل، توفیق روزافزون همگان را در سایه‌سار ولایت و پیمودن راه شهدای والامقام از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمود احمدی‌نژاد

رئیسجمهوری اسلامی ایران