جنبش " تسخیر وال استریت " به واشنگتن رسید

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان مصمم جنبش "تسخیر وال استریت" پس از دو هفته راهپیمایی از نیویورک سرانجام روز گذشته وارد واشنگتن شدند تا به اعتراضات خود در پایتخت آمریکا ادامه دهند.

بنا بر این گزارش، معترضان آمریکایی که پرچم آمریکا و پوستری نارجی رنگ را که بر روی نوشته شده بود، " مردم را به منافع خود ترجیح دهید "، پس از استقرار در اردوگاه " تسخیر واشنگتن " در میدان " مک‌فرسون " به سمت ساختمان کنگره آمریکا رفتند تا نشست مجمع عمومی خود را در نزدیکی ساختمان کنگره برگزار کنند.

" کولوگینو ریورا " یکی از معترضانی که از نیویورک به واشنگتن آمده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: این نمایانگر این موضوع است که ما یک جنبش قوی هستیم که برای دستیابی به اهداف و اعتقاداتمان جانفشانی می کنیم.

معترضان جنبش تسخیر وال استریت درست در همان روزی وارد واشنگتن شد که کمیته ویژه کسری بودجه کنگره اعلام کرد موفق نشده است در خصوص پیش نویس طرح کاهش کسری بودجه این کشور به توافق برسد.

این گزارش افزود: در حال حاضر واشنگتن به صحنه دو سری اعتراضات همچنان ادامه دار تبدیل شده است و هم‌اکنون معترضان تسخیر وال استریت به معترضان جنبش ضدجنگ ۶ اکتبر در این شهر ملحق شده‌اند.

بنا بر این گزارش، اعتراضات موسوم به "تسخیر وال استریت" از ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) مقابل ساختمان بورس آمریکا در خیابان وال استریت با تحصن معترضان در پارک "زاکوتی" در نزدیکی این منطقه آغاز شد و همزمان با افزوده شدن بر تعداد معترضان که قصد داشتند اعتراض خود را به فساد نظامی مالی حاکم در آمریکا، نابرابری و بی عدالتی در دریافت حقوق، بیکاری فزاینده و بسیاری مسائل دیگر اعلام کنند، این اعتراضات ابتدا به شهرها و ایالات سراسر آمریکا و پس از آن به پایتختهای کشورهای دیگر و بویژه کشورهای اروپایی که نظام سرمایهداری در آنها حکمفرما بود، گسترش یافت.