پرداخت وام کارگشایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد

فاطمه رهبر در این گردهمایی با اشاره به اجرای طرح پالایش مددجویان در سال 95، گفت: با اجرای طرح پالایش مددجویی  250 هزار خانوار با جمعیت 500 هزار نفر بعد از خودکفایی کامل از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند و  افراد نیازمند دیگر تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند.

وی از اجرای طرح همیار مددکار، در دفتر مرکزی کمیته امداد خبر داد و افزود : مددکاری شغلی سخت و پر استرس است که باید در این خصوص از تمام توان به نفع نیازمندان بهره جست؛ بر همین اساس به هر یک از مدیران پرونده‌ای برای رسیدگی مشکل مددجو تحویل می‌شود تا با این حرفه بیشتر آشنا شوند.

رهبر درباره برنامه‌های معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در سال 96 توضیح داد: یکی از مهمترین برنامه‌های این معاونت در سال 96، تدوین نظام مددکاری مختص کمیته امداد، اجرای سیاست احسان و حمایت از نیازمندان، سطح بندی مددجویان با توجه به نیازهایشان و توانمندسازی مددجویان است.

وی همچنین اعتبارات جذب شده برای مناطق محروم و مرزی را 146 میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد: توجه به اشتغال مددجویان این مناطق باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رهبر با اشاره به پرداخت وام کارگشایی به مددجویان تحت حمایت، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 237 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مسئله آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین مشکلات جاری و پیش روی کشور دانست و گفت: اگر این امر به درستی و با دقت مورد توجه قرار نگیرد به خاستگاه و نقطه شروع بسیاری از چالش‌ها و بحران‌های مهیب آینده تبدیل می‌شود.

وی افزود:  دغدغه‌های صریح مقام معظم رهبری درباره موضوع آسیب‌های اجتماعی و تأکید ایشان مبنی بر لزوم کنترل، مواجهه و مقابله با این پدیده اجتماعی، سرعت عمل و دقت نظر بیش از پیش دستگاه‌های متولی در این بخش را می‌طلبد.

رهبر به تأثیرگذاری منفی آسیب‌های اجتماعی بر رکن خانواده به عنوان اصلی‌ترین و اصیل‌ترین نهاد اجتماعی اشاره و بیان کرد: نتیجه بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی تزلزل و در نهایت تخریب و فروپاشی خانواده است و همین امر، تأثیرگذاری آسیب‌های اجتماعی را بیش از پیش گوشزد می‌کند.