آرزوی بازیگر نوجوان فیلم «ابدویک روز»

مهدی قربانی با بازی در نقش نوید در فیلم «ابد و یک روز » توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. قربانی بعد از آن در فیلم «۲۱ روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان نقش آفرینی کرد و توانست جایزه جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان را از آن خود کند.
او درباره بازی در فیلم خردمندان گفت: «کار کردن با محمدرضا خردمندان از این جهت حائز اهمیت بود که به فضای قصه مسلط بود و در زمینه تجربیات شخصیت داستان می‌توانست من را کمک کند. همین باعث شد ارتباط خوبی با نقش برقرار کنم. آقای خردمندان براساس تجربیات خود تلاش کرد من را به نقش نزدیک کند.»
او ادامه داد: «تجربه همکاری با ساره بیات بی‌نظیر بود. گاهی خندم می‌گرفت زیرا مثل یک مادر با من رفتار می‌کرد. حسین شرفی هم که نقش مهران را بازی می‌کرد مثل داداش بود برای من با هم شوخی می‌کردیم و شب‌های زیادی پیش می‌آمد که با هم تا صبح بیدار می‌ماندیم و حرف می‌زدیم.»
او درباره فضای کار در «۲۱ روز بعد» گفت: «صمیمیت عجیبی در میان ما وجود داشت. حس خانواده بودن را با حضور در کنار این دوستان به خوبی فهمیدم. محمدرضا خردمندان من را از طریق «ابد و یک روز» شناخته بود. قطعا «ابدو یک روز» سکوی پرتابی برای من بود. البته من برای حضور در فیلم «۲۱ روز بعد» تست دادم و بعد قبول شدم.»
بازیگر فیلم «ابدو یک روز» درباره همکاری با سعید روستایی اضافه کرد: «من از آموزشگاه کودک و نوجوانان پانیز شروع کردم و «ابد و یک روز» اولیم کارم بود. سعید روستایی خیلی من را کمک کرد. خیلی باید خوش شانس باشید که اولین فیلمتان «ابد و یک روز» باشد. به نظرم هزار شب را در یک شب طی کردم.»
این بازیگر Actor نوجوان درباره جایزه‌هایی که در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان کسب کرده بود اضافه کرد: «دو جایزه کسب کردم. هر دو جایزه مربوط به بازیگر نوجوان برتر بود. یکی از نگاه داوران کودک و نوجوان بود و جایزه دیگر هم از دستان داوران اصلی بود. به نظرم سینمای کودک و نوجوان نسبت به سینمای بزرگسال دارای تفاوت‌هایی است. سینمای کودکان شیرین است٬ اما سینمای بزرگسال تلخ است فضای سنگینی دارد.»
قربانی درباره تازه‌ترین کارهای خود گفت: «اکنون در حال بازی در فیلمی جدید هستم. اما نمی‌توانم تا دو هفته دیگر اسمی از آن بیاورم. اما مطمئنم کار جالبی خواهد شد. آرزویم این است در فیلم اصغر فرهادی بازی کنم در میان بازیگران هم دوست دارم دوباره با نوید محمدزاده بازی کنم. اکنون یک کار تئاتر هم با نام «اتلو» بازی می‌کنم.»