واکنش غیاثی به اختلاف رؤسای کمیته و دپارتمان داوری

سید رضا غیاثی در مورد اختلاف فریدون اصفهانیان و حسن کامرانی‌فر رؤسای کمیته و دپارتمان داوری اظهار داشت: خوشبختانه از زمانی که ساکت وارد حوزه دبیرکل فدراسیون فوتبال شد به این مسئله ورود کرد و جلسات مختلفی هم برگزار کردند. متأسفانه برخی اوقات وقتی فردی مسئول می‌شود دچار خودبزرگ‌بینی و منیت‌ها می‌شود و کار گروهی هم خوب انجام نمی‌دهیم که در نهایت شرایط نابسامانی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: برابر قوانین فیفا تمامی اختیارات داوری فوتبال در حوزه کمیته داوران است و دپارتمان داوری هم باید به کمیته داوران کمک کند و مجری مصوبات این کمیته است. طبق قوانین فیفا انتخاب داوران با کمیته داوران است. فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران هم اکنون که به تهران آمده می‌خواهد از اختیارات قانونی استفاده کند. حسن کامرانی‌فر هم اگر دلسوز داوری است می‌تواند زیر نظر او کار کند مجموعه داوری فوتبال ایران فقط باید یک رئیس داشته باشد.

مشاور داوری رئیس فدراسیون فوتبال در مورد استعفای کامرانی‌فر گفت: من هم این مسئله را شنیده‌ام.

غیاثی در مورد اینکه حسین عسگری قرار است جانشین کامرانی‌فر شود، عنوان کرد: هنوز هیچ صحبتی در این مورد نشده است این خود حسین عسگری است که می‌تواند کارها را انجام دهد. و برای دپارتمان مسئول انتخاب کند یا اینکه دبیر یا نایب رئیس داوران کارها را انجام دهند.

وی در مورد اشتباهات زیاد داوران در هفته دوم لیگ برتر اظهار داشت: من دو بازی از این مسابقات را دیدم و نظر کارشناسی‌‌ام را هم بیان کردم به نظر من دعواهای مدیریتی در بین مسئولان داوری باعث می‌شود استرس داوران در زمین مسابقه بیشتر شود و روی قضاوت آنها اثرگذار است.