پزشکیان: قانون برنامه ششم در دولت یازدهم اجرا نشد

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس با تأکید بر جایگاه مجلس گفت: الان در حال پیگیری برای راه اندازی سیستم داده و اطلاعات هستیم که بتوان تمام تصمیمات را بر اساس آن داده‌ها و اطلاعات گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌اگر ما بتوانیم این سیستم را در کشور راه‌اندازی کنیم دیگر چیزی به اسم رانت، زمین‌خواری و پول‌های کلان بانکی که یک دفعه گم می‌شود و همچنین قاچاق وجود نخواهد داشت.

وی با تأکید براینکه با راه‌اندازی این سیستم قاچاق نمی‌تواند وارد کشور و سپس ناپدید شود، اظهار داشت: نبود سیستم داده موجب می‌شود هر شخصی هر اقدامی را انجام دهند، سازمان‌ها و ساختارهایی که ایجاد می‌کنیم خودشان عامل یکی از این موارد می‌شوند یعنی تبدیل به محلی برای یک سری کارهای خلاف که می‌توان از طریق برخی آدم‌ها انجام داد.

پزشکیان اذعان داشت:‌ اگر ما سیستم را درست کنیم و داده‌ها و اطلاعات را به هم وصل کنیم هیچ پول و سندی گم نخواهد شد و هیچ کسی از زیر مالیات نمی‌تواند فرار کند و می‌توانیم جلوی قاچاق و جابجایی پول‌ها را بگیریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت یازدهم اهداف و برنامه‌ها در خیلی قسمت‌ها بر روی زمین ماند، اظهار داشت: آنچه که در قانون برنامه نوشته بودیم، اجرا نشد و مجلس باید در این رابطه پیگیری کند و دولت هم باید نگاه ویژه‌ای به اجرای قانون داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه من از دولت انتظار دارم اجرای قانون و عمل به وعده‌هایش است و اگر قانون را اجرا کنیم خیلی از مشکلات حل می‌شود.