به گزارش مرکز خبر حوزه، آيت الله العظمي مكارم شيرازي صبح امروز در نخستین یادواره شهدای روحانی خراسان در مشهد، با اشاره به اهميت موضوع شهادت در اسلام، درباره شهداي روحاني،اظهارداشتند: شهدای روحانیون در نسبت آماري در رتبه نخست حضوردارند و روحانيت در دوران دفاع مقدس بيشترين شهيد را به انقلاب تقديم كرده است.

معظم له با بیان این که این نشاند دهنده آن است که روحانیت در صف اول حضور داشته و دارد، ابرازداشتند: با توجه به فرمایش امام صادق(علیه السلام)، گفتار با کردار روحانی هماهنگ و همسو است.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که این نوع عملکرد، منطق اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) است، ‌یادآورشد: به همین جهت روحانیت با این منطق همیشه گفتار و عملکردشان یکی بوده و در خط مقدم این رفتار بوده و هستند.

معظم له با اشاره به این که شهدا پیام آور این امر هستند که انقلاب اسلامی به آسانی و ارزان بدست نیامده، گفتند: نسل جوان بدانند که امروزه باید بیش از هر زمان دیگری بیدار و هوشیار بود.

* ایجاد دوگانگی خیانت به نظام و انقلاب است

ایشان تصریح کردند: کسانی که در خط ولایت، انقلاب و اسلام هستند باید متحد باشند و بدانند که هر نغمه دوگانگی، خیانت به نظام و انقلاب اسلامی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزاری جلساتی مانند یادواره شهدا را ابتکار خوبی دانسته و ابرازداشتند: این که اعلام کنیم روحانیت در صف اول مقابله با دشمن حضور جدی داشته و دارد، یاوه گوئی های استکبار را علیه آنان از بین می‌برد.

معظم له از رسانه ها خواستند در زمینه حضور و تقدیم شهدا، جانبازان و ایثارگران روحانی به عنوان بالاترین درصد در میان اقشار جامعه در دوران دفاع مقدس، به خوبی اطلاع رسانی کنند.

ایشان در پایان به لغو طرح دریافت حقوق مادام العمر مقامات سیاسی از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کردند: اگر این کار انجام می‌شد؛ مصداق اکل مال بالباطل بود و من قصد داشتم در این باره نامه‌ای بنویسم که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی رأی به لغو آن داد.

گفتني است در اين مراسم تمبر يادبود اين يادواره نيز توسط حضرت آیتالله مکارم شیرازی مرقوم شد.