حمل و نقل در تهران باید با اقتصادی ترین حالت اجرایی شود

سیدجعفر تشکری هاشمی معاون منابع انسانی شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار امروز(دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت استخدامی در شهرداری تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران دارای دو نوع پرسنل از جمله نیروهای قراردادی و موقت و دیگری نیروهای پیمانکار است.

وی با بیان اینکه همه پیمانکاران شهرداری تهران را نمی توانیم استخدام کنیم، افزود: در شهرداری تهران هزاران نیروی پیمانکار فعالیت می کنند، به همین منظور استخدام آنها ما را به دهه 40 بازمی گرداند.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران ادامه دهد: بسیاری از اقدامات شهرداری تهران برون سپاری شده، به همین دلیل این اقدام فقط توسط این پیمانکاران عملیاتی می شود.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه مکانیزمی در دستور کار خود قرار داده ایم تا نیروهای قراردادی که تبدیل وضعیت نشده اند در اولویت استخدام قرار بگیرند، گفت: در این خصوص یک غفلت ۳۸ ساله صورت گرفته، به گونه ای که بند پ ماده ۲ قانون استخدام شهرداری در سال ۵۸ مصوب و قرار شد دستورالعملی را از شهرداری به سازمان اداری استخدامی ارائه دهند تا بعد از تایید در این نهاد نیروها استخدام شوند، اما از ۳۸ سال گذشته تاکنون به این بند اهمیتی داده نشده است.

وی با اشاره به دستورالعمل جدیدی که توسط این سازمان نوشته شده است، تصریح کرد: این دستورالعمل را به سازمان اداری استخدامی ارائه کردیم تا در صورت تصویب، نیروها بتوانند از این طریق استخدام شوند.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران با بیان اینکه بیکاری به یک رنج بزرگ تبدیل شده است، تاکید کرد:امروز بیشتر خانواده های ما از بیکاری رنج می برند، چراکه تولید در کشور دچار تنش شده و وضعیت خوبی ندارد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه نیروی جوان کشور را به فرصت تبدیل می کند نه تهدید، یادآور شد: اگر بیکاری در کشور ادامه پیدا کند این روند ما را با تهدید رو به رو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری می تواند هر ساله نیروهای جوانی را استخدام کند، افزود:در یک مقطع زمانی بیشتر افراد با قراردادهای یک ساله به شهرداری می آمدند، به همین منظور اکنون افرادی با سابقه بیش از ۱۰ تا ۲۳ سال داریم که هنوز جزء نیروهای قراردادی شهرداری هستند.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: بر اساس تاییدیه دستگاه های مختلف و چارچوب‌های خاص، مجوزهای لازم را برای استخدام اخذ کردیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه با سازمان اداری استخدامی جلسات متعددی برگزار کردیم، افزود: برای استخدام نیروها شورای اداری تشکیل دادیم و همچنین رویه های قانونی را به انجام رساندیم تا کارها قانونی باشد.

وی با تاکید بر اینکه امسال از میان 5 هزار نفر نیروی شهرداری تهران، 4 هزار و 700 نفر رسمی شده اند، گفت: مابقی نیز مراحل گزینش خود را طی می‌کنند.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران تاکید کرد: بر اساس مجوزهای اخذ شده استخدام ما هیچ ایراد قانونی ندارد.

تشکری هاشمی به مسئولیت خود در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: اگرچه در آن زمان چند موضوع را به صورت جدی پیگیری کردم، اما هیچ کدام به سرانجام مطلوب نرسیدند.

وی اضافه کرد: موضوع موتورسیکلت های برقی یکی از این مسائل بود که تلاش کردم جایگزین موتورهای کاربراتی شود، اما صنعت در این خصوص ما را همراهی نکرد.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به تاسیس خطوط بی آر تی در بزرگراه همت،گفت: هدف ما از ایجاد فضا برای بی آر تی بحث ترافیک بزرگراه همت نیست، بلکه نگاه ما مسائل ایمنی شهر برای شهروندان‌ است‌.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه ظرفیت خطوط ال آر تی نسبت به مترو خیلی کمتر است، گفت: به همین دلیل موافق احداث خطوط ال آر تی در تهران نیستم، چراکه معتقدم ایجاد آن تصمیم اشتباهی است.

وی یادآور شد: عده ای که علاقمند به ایجاد خطوط  ال آر تی هستند، فکر می کنند تهران ظرفیت کلکسیون شدن را دارد، در حالی که آنها اشتباه فکر می کنند.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه دولت نهم و دهم اصرار زیادی برای احداث مونوریل داشتند، تصریح کرد: دلیل مخالفت ما با این طرح نیز ظرفیت محدود مونوریل بود و فکر می کنیم حمل و نقل در تهران باید با اقتصادی ترین حالت اجرایی شود.