ایرنا: این راهپیمایی اعتراضی امروز در شهر ناپل در حالی برگزار شد که پلیس ضد شورش تلاش کرد از ادامه تظاهرات جلوگیری کند اما اقدام پلیس به درگیری کشیده شد و در آن ۶ نفر مجروح و ۷ شهروند نیز بازداشت شدند.

این تظاهرات در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت ایتالیا و برای دفاع از کار و حقوق کاری در شهر ناپل از سوی کارکنان شرکت‌های «Astir»، «Arpac» و «Bros» برگزار شد.

تظاهرات شهروندان ایتالیایی در ناپل در خیابان مقابل ساختمان محیط زیست استان «کامپانیا» به درگیری کشیده شد.

تظاهرکنندگان که در زمینه محیط زیست فعالیت می‌کنند، اعلام کردند که در ۴ ماه گذشته هیچ حقوق و مزایایی دریافت نکرده‌اند و تاکید کردند که ضمانتی برای دریافت حقوق ماه‌های آینده نیز وجود ندارد.

در جریان این نارامی‌ها، هفت عضو اتحادیه صنفی دستگیر شدند.

با شروع به کار کابینه «ماریو مونتی» نخست وزیر جدید دولت فنی ایتالیا، نخستین راهپیمایی علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا، هفته گذشته در سراسر ایتالیا برگزار شد.

همزمان با این تظاهرات، شبکه دانشجویان و اتحادیه دانشگاهیان نیز در بیش از ۶۰ شهر ایتالیا علیه سیاست‌های دولت در بخش آموزشی کشور تظاهرات برپا کردند.

دانشگاهیان در نامه‌ای خطاب به شهروندان رم نوشتند: ما به دولت جدید مونتی اعتمادی نداریم و به همه آنهایی که احساس می‌کنند جزو ۹۹ درصدی هستند که نمی‌خواهند متحمل پرداخت این بحران شوند، می‌گوییم که به خانه فرستادن برلوسکونی کافی نیست، ما معتقد هستیم که دولت مونتی تمام تدابیری را که بانک مرکزی اروپا خواسته است را به اجرا می‌گذارد.

در همین حال و همزمان با تظاهرات سراسری در ایتالیا، اتحادیههای صنفی حمل و نقل عمومی رم نیز علیه دولت جدید دست به اعتصاب ۲۴ ساعته زدند و علاوه بر کارکنان وابسته به این اتحادیهها شامل اتوبوس، مترو و قطار، کارکنان بخش هواپیمایی رم نیز در ساعاتی از روز دست از کار کشیدند.