سردار يدالله جواني در گفتوگو با ايسنا با اشاره به موضعگيري اخير مقام معظم رهبري در برابر تهديدات دشمنان مبني بر فروپاشي دشمن از درون، اظهار كرد: معناي صريح فرمايش ايشان اين است كه اگر ما مورد تهاجم دشمن قرار بگيريم صرفا در موضع حركتهاي پدافندي در درون جغرافياي خود عمل نميكنيم بلكه با عمليات آفندي ميتوانيم ضربه متقابل را در درون خاك دشمن به دشمن وارد كنيم.

وی به هجمه‌ها و اتهامات اخیر آمریکا و غرب علیه ایران اشاره کرد و با بیان این‌که «تناقض‌گویی‌های دشمنان به دلیل استیصال و پریشان‌حالی آن‌هاست» افزود: امروز دشمنان ما در بن‌بست‌هایی گرفتار شده‌اند که راه برون‌رفتی برای خود نمی‌بینند و در نتیجه پریشان شده‌اند و به همین دلیل حرف‌هایی می‌زنند که خودشان متوجه تناقض‌هایش نمی‌شوند. آن‌ها در حالی تهدید به اقدام نظامی می‌کنند که توان انجام آن را ندارند و اگر کشوری مدام تهدید کند ولی قابلیت و توانمندی انجام تهدید را نداشته باشد، به مرور تهدیدهایش بی‌اثر می‌شود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه به نام بردن از برخی شخصیت‌های کشور به عنوان اهدافی برای ترور از سوی دشمنان اشاره کرد و گفت: آن‌ها دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند، ولی خیلی راحت بحثترور افراد را مطرح می‌کنند و چون به هم ریخته و عصبانی هستند، نمی‌فهمند که چه می‌گویند. یکی از نشانه‌های عصبانیت، تناقض‌گویی است و تناقض‌گویی آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش حساب شده نیست بلکه از روی بی‌حساب و کتاب بودن است، چراکه امروز آن جمله شهید بهشتی مصداق پیدا کرده است که " ای آمریکا از دست ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر ".

جوانی با اشاره به دلایل عصبانیت دشمنان از ایران اظهار کرد: از طرفی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و از طرف دیگر بیداری اسلامی و قیام ملت‌ها را می‌بینند و از سویی هم بحران‌های درون غرب را شاهد هستند. در حالی که آمریکایی‌ها بیش از صد سال تلاش و برنامه‌ریزی کردند تا بر دنیا مسلط شوند و دنیا را رهبری کنند و امروز فروپاشی خود را نظاره می‌کنند، بنابراین مثل آدم‌های مستاصلی هستند که خودشان را به این طرف و آن طرف می‌زنند. من عامل اصلی تناقض‌گویی‌های آن‌ها را عصبانیت آن‌ها می‌دانم و این عصبانیت نیز به خاطر درماندگی و گرفتار شدن در بن‌بست است.

وي با اشاره به افزايش تهديدها عليه ايران و احتمال عملي شدن اين تهديدات نيز گفت: ما همواره اين مطلب را مدنظر داريم كه دشمن از سر عصبانيت و ناراحتي ممكن است حماقت كند و دچار يك اشتباه راهبردي شود و بخواهد تهديدهاي خود را پياده كند. مقام معظم رهبري به عنوان ولي فقيه و فرمانده كل قوا خيلي صريح فرمودند كه جواب ملت ايران جواب روشني است و نظارهگر اين تهاجم نخواهيم بود و اگر دشمن بخواهد تعرض كند بايد منتظر سيليهاي محكم و مشتهاي پولادين ملت ايران باشد. ايشان همچنين فرمودند متجاوز بايد بداند كه پاسخ ملت ايران به گونهاي است كه آنها را در درون خودشان متلاشي ميكند.