پرونده «بتول درویش» بسته شد

به گزارش فارس، در آذرماه جاری و به حکم دادگاه تجدید نظر شعبه ۳۴ استان تهران، حکم نهایی خانم بتول ب معروف به درویش و چند تن از وابستگان وی از جمله: پسر، دحتر و دامادش صادر شد و دادگاه ختم دادرسی این پرونده را اعلام کرد.
درویش در وهله اول با شکایت تعداد زیادی از افراد بازداشت و در این رابطه ۱۰ نفر دیگر نیز دستگیر شدند و پس از بررسی‌های طولانی و شکایت کتبی شاکیان، حکم وی صادر و در دادگاه تجدیدنظر قطعی شد.
بر اساس حکم صادره، ۴ سال حبس و رد مال و پرداخت جزای نقدی به اتهام کلاهبرداری و ۲ سال حبس به اتهام توهین به مقدسات و ۶ ماه حبس به اتهام توهین به مقامات و مسئولان کشوری برای وی در نظر گرفته شد.
به گزارش فارس، بتول درویش که سوادش کمتر از سیکل است مدعی بود دارای موکل(دستیارانی از اجنه) است و امور خانواده، اقوام و آشنایان را از طریق موکلان خود حل و فصل می‌‌کند.
نامبرده که حدود ۵۰ سال سن دارد و شمال تهران ساکن است، با عطرافشانی دروغین، برخی به اصطلاح ساده‌دلان را مجذوب خود می‌کرد و با طرح مباحثی مانند داشتن قدرت طی‌الارض، طی‌السماء و همزاد، مراجعان را سرکیسه می‌کرد.
این مدعی دروغین برای بخشش گناهان، آرامش ارواح، رد مظالم و بهبود بیماران روانی از مردم پول‌های کلان دریافت کرده و آنها را می‌ترساند که اگر باور نداشته باشند، مورد آزار موکلانش قرار می‌گیرند.
او همان کسی است که ادعا کرد به جای مسجد جمکران دستور دارد مسجدی در جاده قم بسازد که البته کسی آن را نمی‌بیند جز افراد خاص، پاک و بی‌‌گناه! وی با این ادعا با پول گرفتن از اطرافیانش آنها را در ساخت این مسجد شریک می‌کرد.
از دیگر ادعاهای مضحک وی این بود که در آسمان دارای ۳ تخت آسمانی و پدرش نیز دارای ۷ تخت آسمانی است!
دختر بتول در بازجویی‌های انجام شده به ۹۰ شیوه فریب اقرار و آن‌ها را کتباً به مسئولان پرونده ارائه داده است.
در پایان بررسی پرونده و اعلام حکم بتول درویش اعلام شد: شگردها و شیوههای وی در فریب افراد باید عبرت دیگران قرار گیرد تا به لحاظ مالی، روحی و حیثیت و آبرو دچار آسیب نشوند. همچنین لزوم هوشیاری مردم، دقت نیروی انتظامی و جدیت دستگاه قضایی در جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی بسیار مؤثر است.