عبور راحت بلندقامتان ایران از دیوار چین

روز سوم رقابت‌های والیبال قهرمانی انتخابی جهان به میزبانی اردبیل برگزار شد و تیم ملی کشورمان در دومین دیدار خود به مصاف تیم ملی چین با هدایت رائول لوزانو رفت.

شاگردان ایگور کولاکوویچ در حضور تماشاگران پرشور اردبیلی موفق شدند با حساب 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 21 ، 29 بر 27 و 25 بر 20 تیم چین را شکست دهند و دومین بازی خود را با برد پشت سر بگذارند. این در حالی است که ایران در بازی اول توانسته بود کره‌جنوبی را مغلوب کند.

در ست اول بازی پایاپایی دری جریان بود. اعتراض‌های مکرر از سوی رائول لوزانو سرمربی سابق ایران و سرمربی کنونی تیم ملی چین موجب می‌شد تا بازی بارها متوقف شود. چینی‌ها از همان ابتدا با تمام توان وارد زمین شدند و در مقاطعی هم از ایران پیش افتادند، اما در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. پس از این وقت استراحت فنی روند بازی کمی به یود ایران شد و در امتیاز 18 بر 15 به سود شاگردان کولاکوویچ، چینی‌ها درخواست وقت استراحت فنی کردند. ست اول با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

رقابت نزدیک ایران و چین در ست دوم هم ادامه داشت. هیچ کدام از دو تیم دوست نداشتند بازنده این مسابقه باشند. در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران بود که تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. از امتیاز بیستم به بعد رفته رفته برتری ایران محسوس شد و شاگردان کولاکوویچ توانستند اختلاف بیشتری با حریف خود ایجاد کنند. رائول لوزانو در ست دوم بسیار تلاش کرد تا شاگردانش را در جریان بازی نگه دارد و تا حدود زیادی هم موفق بود، چراکه چینی‌ها اختلاف را کم کردند تا در نتیجه 23 بر 22 به سود ایران کولاکوویچ در خواست وقت استراحت فنی کند.

کار در ست دوم کمی برای ایران پیچیده شد، چون هر دو تیم در امتیاز 24 به تساوی رسیدند. این ست در پایان چند رالی تماشایی با نتیجه 29 بر 27 به سود ایارن خاتمه پیدا کرد تا ایران مانند بازی گذشته برابر کره‌جنوبی در بازی امروز هم با سختی ست دوم را به سود خود رقم بزند.

ست سوم هم عملکرد تیم‌ها نزدیک بود و در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. تیم ایران در ست سوم شرایط بهتری داشت و توانست 17 بر 12 از حریف پیش بیفتد. لوزانو در این ست بارها ارنج تیمش را تغییر داد و بارها با حاشیه‌سازی  و درخواست ویدئوچک وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کرد، اما هیچ کدام از ترفندهای وی موثر نبود و ست سوم هم با برتری ایران خاتمه پیدا کرد. ست سوم با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر به سود ایران تمام شود ودومین پیروزی شاگردان کولاکوویچ ثبت شود.

رقابت‌های انتخابی مسابقات قهرمانی 2018 جهان از 19 تا 23 در سالن حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود. تیم‌های ایران، کره جنوبی، چین، قطر و قزاقستان در این رقابت‌ها به مصاف هم می‌روند و در نهایت دو تیم برتر راهی رقابت‌های قهرمانی جهان که سال آینده به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود، راه پیدا خواهد کرد.