به گزارش پرس تي وي، يمنيها ضمن رد توافقنامه انتقال قدرت، با برگزاري تظاهراتي در روز جمعه (۲۵ نوامبر، ۴ آذر) به ضرورت محاکمه عبدالله صالح به دليل کشتار صدها معترض ضد دولتي از زمان آغاز راهپيمايي مخالفان در اين کشور تاکيد کردند.

براساس توافق انتقال قدرت که روز چهارشنبه(۲۳ نوامبر، ۲ آذر) در عربستان سعودی به امضای صالح رسید، وی در ازای استعفا از مصونیت قضایی برخوردار می‌شود.

به گفته یمنی‌ها، این توافق‌نامه که طرح آن از جانب شورای همکاری خلیج فارس پیشنهاد شده و از پشتیبانی امریکا نیز برخوردار است، خواسته‌های معترضان را برآورده نمی‌کند، معترضانی که طی ماه‌های گذشته به برگزاری تظاهرات‌های گسترده پرداخته‌اند و تا زمان برآورده شدن خواسته‌های‌‎اشان نیز در صدد تداوم اعتراضات هستند.

در همین حال دست‌کم ۲ نفر در جریان درگیری شدید بین نیروهای وفادار به صالح و مبارزان انقلابی در صنعا و در خارج از محل اقامت عبد ربه منصور هادی معاون صالح، کشته شده‌اند.

به گفته شاهدان، سربازان رژیم یمن با مسلسل و خمپاره به مبارزان مخالف حمله کردند و در جریان این درگیری‌ها شماری از مناطق مسکونی نیز هدف قرار گرفت.

پیش‌بینی می‌شود هادی ضمن تشکیل یک دولت اتحاد ملی، برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در یک دوره ۹۰ روزه نیز فراخوان بدهد.

بر اساس توافقنامه انتقال قدرت، صالح سه ماه پس از امضاي اين توافقنامه، در پست رياستجمهوري باقي خواهد ماند.