به گزارش ايسنا، اوايل مهرماه سال گذشته قيمت بليت هواپيما ۳۰ درصد افزايش يافت اما پس از اجراي قانون هدفمندي يارانهها و افزايش قيمت سوخت، شركتهاي هواپيمايي كشور در پرداخت هزينههاي سوخت خود دچار مشكل شدند و پس از بررسيهاي بسيار، مجوز افزايش ۱۴ درصدي قيمت در تيرماه سال جاري داده شد اما به دليل فاصله زماني بين افزايش قيمت سوخت و قيمت بليت شركتهاي هواپيمايي به شركت پخش فراوردههاي نفتي بدهكار شدند و حتي كار تا جايي پيش رفت كه شايع شد سوخترساني به شركتهاي هواپيمايي بدهكار متوقف شده است.
افزایش هزینه‌ی سوخت، هزینه هر نفر ساعت صندلی پروازی را ۱۲ دلار افزایش داده و این در حالی است که این میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما فقط شش دلار را پوشش می‌د‌هد بنابراین همچنان شرکت‌های هواپیمایی با زیان انباشته روبرو هستند.

در این‌راستا عبدالرضا موسوی - رییس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی - در گفت و گو با ایسنا درباره بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت پخش فراورده‌های نفتی اظهار کرد: منتظر هستیم تا دولت و مجلس فکری به حال ما کنند تا از این بحران عبور کنیم.

وی در ادامه با اشاره به طولانی شدن این روند، گفت: این امر نیاز به انجام کار کارشناسی دارد و باید اسناد و مدارکی را برای بررسی ارسال می‌کردیم که این کار را انجام داده‌ایم.

رییس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر این‌که به دنبال افزایش قیمت بلیت نیستیم زیرا به مردم فشار وارد می‌شود، ‌ تصریح کرد: نظر ما بیشتر تعدیل نرخ سوخت است.

موسوی ادامه داد: اگر نرخ سوخت تعدیل شود و ارز نیز با نرخ ترجیحی به ما داده شود حاضر هستیم که قیمت تا مدت‌ها به صورت فعلی باقی بماند.

از سوي ديگر در چنين شرايطي صحبت از ورود هواپيماهاي قطري به كشور به ميان آمد كه موجب نگراني ايرلاينها شد، البته وزير راه و شهرسازي ورود اين هواپيماها به كشور را مشكلي براي شركتهاي هواپيمايي داخلي نميداند. به هرحال به نظر ميرسد با توجه به مشكلاتي كه شركتهاي هواپيمايي با آن درگير هستند بايد هرچه سريعتر تصميمي در راستاي بهبود وضعيت آنها گرفته شود تا بلكه صنعت هوايي كشور بتواند گامي رو به جلو بردارد.