اریکسون: مطمئن هستیداینها مدیران فوتبالی‌اند؟

پارس فوتبال: در حالی که باشگاه پرسپولیس در تماس با رابط این مربی انگلیسی تا رقم یک و نیم میلیون پوند بعنوان رقم قراداد را اعلام کرده بود و از سوی دیگر اریکسون هم برای مذاکره با رویانیان سفر یک روزهای را به جزیره کیش داشت. بعد از این نشست مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که شرایط باشگاه با این مربی سوئدی کمی تفاوت داشته است و ادامه مذاکرات به جلسات آینده موکول شده اما واقعیت ماجرا این است که در اصل مذاکرات به بن بست رسیده و پرونده آمدن اریکسون به پرسپولیس مختومه شد و این همان موضوعی است که محمد رویانیان و تیم مذاکره کننده باشگاه پرسپولیس آن را اعلام نمیکنند.

یک منبع آگاه که در جریان مذاکرات باشگاه پرسپولیس با اریکسون قرار داشته است، می‌گوید: این مربی در ابتدا با انگیزه بالا وارد مذاکرات می شود اما ناگهان پیشنهاد مدیرعامل پرسپولیس او را به شدت شوکه می‌کند.

این فرد مطلع ادامه می‌دهد: «وقتی رویانیان به اریکسون اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس برای فصل آینده با این مربی مذاکره می‌کند؛ او پاسخ می‌دهد که فوتبال لحظه‌ای است و چگونه می‌توان با یک مربی برای یک سال دیگر مذاکره کرد؟!»

نکته جالب توجه اینجاست که در فوتبال جهان مذاکره با یک مربی برای یک سال بعد آن هم در شرایطی که آن مربی فصل پایانی حضورش در تیم دیگری را تجربه می‌کند سابقه داشته است اما شاید پیشنهاد رویانیان به یک مربی خارجی بدون تیم برای یک فصل بعد در نوع خود اتفاقی منحصر به فرد و خاص فوتبال ایران باشد. همین موضوع سبب شد تا اریکسون پیش از ترک تهران به رابط های ایرانی این مذاکره بگوید: «آیا مطمئن هستید اینها مدیران فوتبالی هستند؟»

در واقع این مربی سوئدی در مذاکره چند ساعته با رویانیان بدون دانستن سابقه کاری او بلافاصله بیگانگی مدیرعامل پرسپولیس با مراودات دنیای فوتبال را متوجه شده است. البته علاوه بر این مسایل که سبب دلسردی مربی سوئدی شد، رقم پیشنهادی اریکسون هم تا اندازهای پرسپولیسیها را نا امید کرد. پیشنهاد رقم ۲ میلیون پوند از سوی اریکسون این بار رویانیان را شوکه کرد و با توجه به شرایط مالی باشگاه پرسپولیس آنها هم ترجیح دادند قید این مربی را بزنند. در حال حاضر به نظر می رسد همچنان حمید استیلی بر روی نیمکت تیم سرخ پوشان تهرانی ماندنی است. هرچند که رویانیان بلافاصله بعد از اینکه قید اریکسون را زد، رابزنیهایش را برای پیدا کردن یک مربی خارجی دیگر آغاز کرده است که البته با طرح پیشنهاد مربیگری در یک سال دیگر باید دید کدام مربی حاضر است این پیشنهاد عجیب را قبول کند؟