عليرضا ضيغمي در گفتوگو با ايسنا، با تاكيد بر اينكه هيچ ارگان و نهاد دولتي بنزين ۱۰۰ و ۴۰۰ توماني دريافت نميكند، گفت: ارگانهاي دولتي تنها ميتوانند بنزين ۷۰۰ توماني دريافت كنند.

به گفته وی، ارگان‌هایی هم که کارت سوخت بنزین ۴۰۰ تومانی دریافت می‌کنند، به ازای هر لیتر آن باید ۳۰۰ تومان نیز بپردازند که البته دریافت سوخت به این شیوه بسیار کم شده است و اکثر ارگان‌ها دولتی سوخت را با نرخ آزاد دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که طبق قانون ارگان‌ها و نهادهای دولتی باید بنزین را ۷۰۰ تومان خریداری کنند، تاکید کرد: ‌هیچ ارگانی وجود ندارد که بنزین را زیر ۷۰۰ تومان دریافت کند.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام این‌که ذخیره بنزین ۱۰۰ تومانی نتیجه شارژ کارت‌های سوخت قبل از افزایش قیمت بنزین است، تصریح کرد: بنزین ۱۰۰ تومانی بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای هیچ فرد و ارگانی شارژ نشده است؛ ضمن این‌که شارژ کارت‌های سوخت طبق سهمیه اعلام شده خواهد بود.

ضیغمی، حجم بنزین ۱۰۰ تومانی ذخیره در کارتهای سوخت را حدود ۱۲۵میلیون لیتر اعلام و خاطرنشان کرد که ذخیره بنزین یارانه‌ای همچنان قابل استفاده است و محدودیت زمانی برای مصرف آن در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش یکی از جایگاه‌دارن عرضه سوخت اعلام کرده بود که یکی از دلایل تمام نشدن بنزین ۱۰۰ تومانی بعد از ۱۲ ماه از افزایش قیمت بنزین، وجود کارت‌های موقت پنج تا شش هزار لیتری در دست برخی از ارگان‌ها و نهادهای دولتی است که هنوز استفاده از آن‌ها قانونی محسوب می‌شود.

در حال حاضر ميانگين مصرف روزانه بنزين ۱۰۰ توماني ۲.۵ درصد مصرف روزانه كل كشور (معادل ۱.۵ ميليون ليتر در روز) است.