عصرایران: دولت پرتغال براي جلوگيري از ورشکستگي اقتصادي تصميم گرفته است کريستيانو رونالدو ستاره فوتبال اين کشور را در ازاي ۱۶۰ ميليون پوند به اسپانيا بفروشد.

این خبر در روزنامه ایندیپندنت انگلیس به چاپ رسیده است و خبر از یک اتفاق غیر متعارف در دنیای فوتبال می دهد. خبری که شاید به وقوع پیوستنش همه را متعجب کند و به هیجان اورد.

به نظر می رسد که بحران مالی در اروپا کاری کرده است که دولتمردان کشورهای اروپایی از جمله پرتغال بخواهند به هر قیمتی که شده، وضعیت اقتصادی و مالی کشورهای خود را بهبود ببخشند.

پرتغال هم اکنون ۱۲ میلیارد یورو بدهی دارد و این کشور تا ورشکستگی کامل فاصله چندانی ندارد. وضعیتی که بدون تردید اثرات جبران ناپذیری خواهد داشت.

به نظر می رسد که حتی وزیر دارایی پرتغال موافقت گران ترین بازیکن فوتبال جهان را هم گرفته است. حتی شنیده ها از این حکایت دارد که کمیته اجرایی فیفا هم قصد دارد در جلسه محرمانه ای قوانین جدیدی تصویب کند تا در صورت توافق دو کشور، امکان چنین انتقالی وجود داشته باشد.

این اتفاق عجیب البته موافقان و مخالفانی هم دارد. مثلاً سازمان ' ' حفظ فوتبال پاک ' ' چنین حرکتی را احمقانه می خواند و معتقد است که این کار جام جهانی را ویران می کند.

پرتغال در انجام این کار مصمم است و اگر قوانین اجازه دهند، حتماً چنین اتفاقی خواهد افتاد.

در صورتی که اسپانیا از این تصمیم منصرف شود، انگلستان هم وارد معامله خواهد شد. حتی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس پیشنهادی ۲۰۰ میلیون پوندی برای خرید رونالدو و حضور وی در تیم ملی انگلیس آماده کرده است.

اگر پرتغالی ها موفق نشوند که وضعیت اقتصادیشان را بهبود ببخشند، به زودی باید شاهد عجیب ترین و جنجالی ترین اتفاق فوتبالی دنیا باشیم. اگر همین روزها خبری با این تیتر که "رونالدو اسپانیایی شد" یا "رونالدو انگلیسی شد" مواجه شدید زیاد تعجب نکنید. به هر حال در این دنیا هیچ چیز عجیب نیست!