توقف اعلام کالابرگ تا پایان سال

به گزارش فارس، در حالی که هنوز بودجه هزار میلیارد تومانی تنظیم بازار به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده نشده است یک مقام مسئول اعلام کرد هیچ برنامهای برای اعلام کالابرگ تا پایان سال وجود ندارد.

بنابر این گزارش پیش از این محمد‌علی ضیغمی اعلام کرده بود اعتبار کالابرگ در بودجه سال ۹۰ به اندازه بودجه سال ۸۹ پیش‌بینی شده است. اما با گذشت ۹ ماه از سال ۹۰ هنوز این بودجه حالت اجرایی پیدا نکرده است.

با اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها انتظار می‌رفت توزیع و اعلام کالابرگ براساس سیاست‌های تنظیم بازار و در مواقع و شرایط خاص اتفاق بیفتد.

اما با عدم ارائه بودجه لازم که توسط مجلس تصویب شده و به زعم مدیران میانی وزارت صنعت، معدن و تجارت این بودجه به تصویب سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم رسیده ولی هنوز در حساب وزارت صنعت‌، معدن و تجارت قرار نگرفته و به تعبیر مهدی غضنفری باید خزانه لطف کند، موجب توقف اعلام کالابرگ شده است.

پیش از این یک مقام آگاه خبر داده بود که ستاد بسیج اقتصادی منحل می‌شود.

این مقام آگاه اظهار داشت: سال گذشته ستاد بسیج اقتصادی به لحاظ درآمدی مشکلی نداشت چرا که درآمد آن از محل بودجه نبود بلکه بر اساس درآمد هزینه بود اما از چون از اواخر سال گذشته توزیع کالابرگ کم شده است در پرداخت حقوق کارکنان ستاد بسیج اقتصادی مشکل به وجود آمده است.