"تقویت صادرات محصولات دفاعی" در دستور کار وزارت دفاع قرار گرفت

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع در نشست با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشریح و تبیین برنامه 4 ساله دولت در حوزه دفاع اظهار داشت: این برنامه با بهره‌گیری از نظرات تمامی نخبگان، اندیشمندان، مدیران ارشد، مدیران سازمان‌ها ‌و اجماع همگان‌ و با مشورت با ستاد کل نیروهای مسلح تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه 4 ساله وزارت دفاع، 10 هدف و 13 اقدام و در مجموع 21 اقدام مهم برای تقویت بنیه دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح پیش‌بینی شده است، افزود: اقتدار، جایگاه و منزلت نیروهای مسلح با اجرای این برنامه ارتقاء خواهد یافت و ‌بر آن هستیم آمادگی نیروهای مسلح را برای هرگونه تهدید احتمالی در هر سطح و شرایطی پشتیبانی کنیم.

امیر حاتمی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت دفاع را مشارکت توسعه صادرات برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است با کمک مجلس شورای اسلامی حمایت موثری ‌ برای این مهم صورت گیرد.

وزیر پیشنهادی دفاع با اشاره به اینکه وزارت دفاع در حوزه صادرات بسیار می‌تواند نقش‌آفرین باشد، تصریح کرد: به همین منظور، ‌توسعه و تقویت صادرات محصولات دفاعی‌ در دستور کار وزارت دفاع قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مهم‌ترین برنامه‌های 4 سال آینده وزارت دفاع، تاکید کرد:‌ ارتقاء توان موشکی، تجهیز، بازسازی و نوسازی ناوگان هوایی، دریایی، پدافندی، بالگردی، سامانه‌های راداری، الکترو‌نیک و اپتیک از برنامه‌های اصلی وزارت دفاع است.

امیر حاتمی ارتقای کیفیت و استاندارد محصولات دفاعی را ‌ از نکات ‌حائز اهمیت برنامه‌های آینده وزارت دفاع دانست و گفت:  تعامل حوزه صنعت دفاعی و دانشگاه بیش از گذشته استمرار خواهد داشت.

وزیر پیشنهادی دفاع افتتاح پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ما در ادامه تلاش‌های شبانه‌روزی سردار دهقان خواهد بود تا برنامه‌های هدفمند وزارت دفاع مراحل تکمیلی را طی کند.‌  

وی همچنین در دیدار با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت:  سیاست‌های  جمهوری اسلامی ایران مو‌جب ایجاد ثبات در منطقه و پایداری امنیت ‌بوده و توانسته‌ایم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و در حال حاضر در حوزه قدرت دفاعی در بهترین شرایط هستیم.‌

 امیر حاتمی  با برشمردن جایگاه وزارت دفاع در ارتقاء امنیت و قدرت بازداندگی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وزارت دفاع براساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و سیاست‌های دولت ‌با قدرت از نیروهای مسلح پشتیبانی می‌‌کند.

وزیر پیشنهادی دفاع در ادامه با اشاره به تحولات منطقه افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع مردم‌پایه با مشارکت گسترده مردم طرح‌ریزی شده ‌به طوری که در سابقه درخشان بیش از 5 میلیون جوان در قالب سرباز و بسیجی در دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل  از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت کردند.‌

وی با اشاره به توطئه‌ها و اختلاف‌افکنی‌های جدید دشمنان در منطقه، تصریح کرد: سیاست‌های  جمهوری اسلامی ایران مو‌جب ایجاد ثبات در منطقه و پایداری امنیت ‌بوده و توانسته‌ایم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و در حال حاضر در حوزه قدرت دفاعی در بهترین شرایط هستیم.‌

امیر حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های چهار ساله آینده وزارت دفاع برای تقویت بنیه دفاعی و پشتیبانی همه‌جانبه از نیروهای مسلح اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه با استناد به برنامه ششم توسعه و با دریافت نظرات فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، نخبگان دانشگاهی و مدیران ارشد وزارت دفاع تدوین شده است و امروز آماده‌ایم تا با اجرای این برنامه گام‌های بلندی را در جهت تحقق اهداف برداریم.

وزیر پیشنهادی دفاع با بیان اینکه در این برنامه استمرار تقویت قدرت موشکی ‌به طور ویژه دیده شده است، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله روندی که در دوره وزارت سردار دهقان به‌ صورت بسیار تخصصی و پر تلاش وجود داشت را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن حمایت قاطع از وزیر پیشنهادی دفاع، بر تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.