تدابیر امنیتی آل سعود بانزدیک شدن به عاشورا

به گزارش واحد مرکزی خبر ، درهمین چارچوب پلیس بازرسی خودروهایی را که به شهر قطیف دراین منطقه رفت وآمد می کنند،دردستور کار خود قرار داده است.
نیروهای امنیتی عربستان در روزهای گذشته تظاهرات اعتراض آمیز مردم این منطقه را سرکوب کردند که به شهادت برخی از آنها منجر شد، نیروهای امنیتی این کشور همچنین مانع تداوم تظاهرات شدند.
با این حال مردم با نوشتن شعارهایی روی دیوارهای شهرقطیف، اعتراض ها وخواسته های خود را بیان کردند؛ برخی از این شعارها عبارت است از: مرگ برآل سعود و آل خلیفه، ای نایف(ولیعهد عربستان) تو درباره ریخته شدن خون شهدا مسئول هستی، ما از خواسته های خود صرف نظر نمی کنیم و استوار ایستاده ایم، ای شهید ناراحت نباش انتقامت را می گیریم، مرگ برامریکا وپیمان ناتو. این درحالی است که مردم شهرهای قطیف وعوامیه به منظور احترام وگرامیداشت ماه محرم پرچم های سیاه به نشانه ماتم وعزا برافراشته اند.

درهمین حال یک زن اهل قطیف گفت: یکی از درخواستهای تظاهرکنندگان، آزادی زندانیان بود که درخواستی عادی وقانونی به شمار می رود مردم شرق عربستان مانند دیگر مناطق این کشور خواستار رعایت شدن حقوق بشر درباره خود هستند.
وی افزود خواسته ما این است که عربستان جامعه ای یکپارچه وهمبسته درهمه امور زندگی باشد و تبعیضی مشاهده نشود، اگر همه ما عربستانی ها بطور یکسان شهروند به حساب بیاییم نباید هیچ مانع وحائلی میان ما باشد ومردم این کشور درهرنقطه ای که باشند عربستانی هستند ویکسان باید با آنها برخورد شود. این زن اهل قطیف گفت پیام من به همه این است که خشونت به هیچ نتیجه ای نمی رسد بلکه به مثابه بنزین روی آتش ریختن است.
در همین حال در شهر شیعه نشین عوامیه پارچه نوشته ای سیاه توجهات را به خود جلب کرده است . روی این پارچه نوشته شده است :"هرچه داریم از عاشورا ومجالس عزاداری امام حسین علیه السلام داریم".