به گزارش ایسنا: حبيبالله عسگراولادي با بيان اينكه يك رقابت سالم و جدي و عادلانه براي تحكيم نظام مردمسالاري و امنيت ملي بسيار موثر است گفت: اگر پايبندي به قانون و احترام به آراي ملت وجود داشته باشد حتما رقابتها سالم، جدي و لزوما آزاد خواهد بود.

وی افزود: ما باید به این ادراک برسیم که سلایق گوناگون در جامعه سیاسی ما وجود دارد و این حق مردم است که سلیقه‌ مورد علاقه خود را از طریق آرایی که به صندوق‌ها می‌ریزند انتخاب کنند، بنابراین علی‌رغم همه اختلاف سلیقه‌ها باید به هم احترام بگذاریم و با نقد مشفقانه مسیر رشد و تعالی حرکت‌های سیاسی را در جامعه سامان دهیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درادامه خاطرنشان کرد: قانون اساسی در فصل پنجم به حق حاکمیت ملت، اشاره می‌کند و در فصل ششم ۳۷ اصل از اصول قانون اساسی فقط به جایگاه و وظایف مجلس شورای اسلامی اختصاص پیدا می‌کند. بنابراین حق انتخاب، حقی است که کسی نمی‌تواند آن را از مردم سلب کند و در قانون انتخابات نیز شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان مشخص شده است. اگر مردم و احزاب سیاسی فعل سیاسی خود را بر این شرایط تطبیق دهند و در چارچوب قوانین مربوط به انتخابات عمل کنند حتما یک انتخابات آزاد و سالم خواهیم داشت.

عسگراولادی افزود: نماینده‌ای که از سوی مردم انتخاب می‌شود بر اساس سوگندی که در مجلس می‌خورد باید از اسلام، انقلاب و نظام پاسداری و از استقلال و حقوق ملت دفاع کند، به آزادی مردم احترام بگذارد و از قانون اساسی در تصویب قوانین دفاع کند، امانت‌دار باشد و عدالت را رعایت کند و عادل باشد، و طبیعی است اگر قرار است چنین سوگندی بخورد باید شراط آن را هم داشته باشد.

وی با بیان این‌که «بر طبق آنچه در قانون انتخابات آمده است نماینده باید اعتقاد و التزام عملی به اسلام، ولایت فقیه و قانون اساسی داشته باشد و طرفدار استقلال و شرف ملت باشد» اظهار کرد: کسانی که این شرایط در مورد آن‌ها برحسب اسناد و مدارک متقن، احراز نمی‌شود نهادهای نظارتی نمی‌توانند برحسب قانون انتخابات به آن‌ها اجازه دهند که در معرض رای مردم قرار گیرند.

وی با بیان این‌که «راهبرد اصلی دشمن در هر انتخابات این است که مشارکت حداقلی صورت گیرد و راهیابی حداکثری به مجلس از سوی طرفداران خود را داشته باشد» گفت: آن‌ها می‌خواهند مردم در انتخابات کم شرکت کنند تا بگویند نظام مشروعیت مردمی ندارد از آن طرف می‌خواهند طرفداران خود را در نهادهای انتخابی داشته باشند تا مسیر انقلاب را تغییر دهند. بنابراین یک معیار دست مردم هست، به کسانی که رادیوهای بیگانه از آن‌ها دفاع می‌کنند به دیده تردید و شک نگاه کنند از آن طرف هم مردم برای مقابله با استراتژی دشمن، حضوری دشمن‌شکن در انتخابات خواهند داشت.

عسگراولادي با تاكيد بر اينكه مردم در انتخابات آينده به دشمن اجازه احياي فتنه سال ۸۸ را نميدهند اظهار كرد: آمريكا و غرب از هماكنون با فشارهاي همهجانبه ميخواهند در انتخابات روي راي مردم اثر بگذارند. انشاءالله مردم به كوري چشم دشمن در انتخابات حضوري حماسي خواهند داشت و به حول و قوه الهي پاسخ تهديدات دشمن را در پاي صندوقهاي راي خواهند داد.