به گزارش واحد مرکزی خبربه نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز،مصری ها بار دیگر به میدان التحریر بازگشته اند اما این بار آنها ارتش مصر را متهم کرده اند که قصد ندارد قدرت را به غیرنظامیان تحویل دهد و اینکه نظامیان می خواهند نتایج انتخابات را خودشان تعیین کنند. نه ماه پس از سقوط حسنی مبارک، ناراحتی های مصری ها همچنان ادامه دارد.
در ادامه گزارش شبکه تلویزیونی فرانس سه پخش شد که در آن آمده است: انقلابیون مصری در بازگشت مجدد به خیابانها خواهان کناره گیری نظامیان از قدرت هستند. این برای اولین بار است که انقلابیون مصری از ارتشی ها می خواهند که از قدرت کنار بروند. روز جمعه، اسلامگرایان در کنار لیبرال ها بار دیگر میدان التحریر را اشغال کردند. یکی از مصری ها می گوید: ما خواهان نظامی برخاسته از مردم هستیم که خود مردم آن را هدایت کنند. ما خواهان نظامی تحت هدایت نظامیان نیستیم. ما می خواهیم غیر نظامیان کشورمان را هدایت کنند.
در تظاهرات مصری ها در میدان التحریر یاد عبدالفتاح وبلاگ نویس زندانی مصری نیز گرامی داشته شد. وی به این علت که حاضر نشد در دادگاهی نظامی محاکمه شود از روز سی ام اکتبر در زندان است. به اعتقاد مردم مصر محاکمه غیرنظامیان در دادگاه های نظامی نماد انحراف نظامیان است. اما به نظر می رسد این نوع محاکمه ها در مصر به قاعده تبدیل شده است. از ماه ژانویه تاکنون بیش از دوازده هزار نفر از مردم مصر در دادگاه های نظامی محاکمه شده اند. مادر عبدالفتاح از دو هفته پیش دست به اعتصاب غذا زده است. وی می گوید: با این دادگاه های نظامی، همه مردم مصر در معرض خطر هستند. نود درصد افرادی که در این دادگاه ها محاکمه شدند مصری های بدبختی بودند که نه جنایتکاریند و نه انقلابی. آنها به حدی در جامعه منزوی هستند که کسی نگران آنها نیست.
مردم مصر تحرکاتی را در اعتراض به دادگاه های نظامی آغاز کرده اند. مردم مصر که خود را زندانی احساس می کنند می گویند سرکوبگری های کنونی در این کشور بدتر از دوران مبارک است اما آنها از انقلاب خود متاسف نیستند. یکی از مصری ها که به نشانه اعتراض دستان خود را به صورت بسته بالا نگه داشته است می گوید: انقلاب ما به پایان نرسیده است. نظام(سابق) همچنان پابرجاست و این نظام باید تغییر کند.
یکی از شعارهای انقلابیون مصر، اتحاد ارتش و مردم بود اما دیگر اعتقاد چندانی به این شعار وجود ندارد.