سرهنگ افشاري در گفت وگوبا ايسنا، گفت: با اعلام شكايت يكي از اهالي اين شهرستان، ماموران آگاهي اردكان دريافتند كه شريك شاكي كه در دفتر طراحي فرش بوده ربوده شده و هيچگونه خبري از وي نيست پروندهاي تحت عنوان فقداني پيش روي كارآگاهان گشوده شد.

وی گفت: ماموران آگاهی با بررسی و تحقیقات و استعلام انجام شده به این مساله پی بردند که ربوده شده فردی کلاهبردار و دارای سه فقره سابقه کیفری و کلاهبرداری است و از شاکی ۵۰۰ میلیون تومان اخذ و با ساختن سناریوی آدم‌ربایی متواری شده است.

افشاری افزود: ماموران با بررسی شماره‌های تماس متهم و آدرس وی با هماهنگی مقام‌قضایی و با اخذ نیابت قضایی به محل سکونت نامبرده در تبریز مراجعه و دریافتند، وی هنوز به تبریز نیامده که درادامه بررسی از سیستم رایانه حساب بانکی و برداشت از یکی از شعب بانک صادرات در شیراز سریعا ماموران آگاهی اردکان با اخذ نیابت به این بانک مراجعه و با هماهنگی با رییس بانک و مراقبت در اطراف بانک فرد کلاهبردار را شناسایی و به محض مراجعه به بانک وی را دستگیر کردند.

وي با بيان اينكه متهم در بازجوييهاي پليسي به كلاهبرداري و اخذ مبلغ ۵۰۰ ميليون تومان از شاكي اعتراف كرد به ايسنا گفت: پرونده تشكيل و تحت پيگرد قرار دارد.