به گزارش مهر به نقل از شینهوا، "آنتونیو ویلارایگوسا" شهردار لس آنجلس از معترضین خواست تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه تمام چادرهای خود را در پارک شهرداری جمع کرده، اما به تاکتیک های پلیس برای چگونگی مقابله با تظاهرات کنندگان و اخراج آنها از این مکان اشاره نکرد.

این درحالیست که نگرانی فعالان حقوق بشر در خصوص رفتار خشونت آمیز پلیس علیه معترضین افزایش یافته است و در روزهای اخیر نیز شاهد استفاده پلیس از اسپری فلفل و بازداشت تظاهرات کنندگان بودیم.

شهردار لس آنجلس تاکید کرد: اگرچه به حقوق اولیه معترضین احترام می گذاریم اما پارک " سیتی هال " به دلیل مسائل بهداشتی و ایمنی تعطیل می شود و تمام چادرها باید جمع آوری شود.

شبکه خبری " راشا تودی " نیز از بازداشت وحشیانه یک مرد ۵۴ ساله و نوه اش به اتهام سرقت از فروشگاه " وال مارت " در ایالت آریزونا توسط افسران پلیس آمریکا خبر داد.

این اقدام پلیس پس از بازداشت معترضین به نظام سرمایه داری و تسخیر فروشگاه وال مارت روی داد زیرا تظاهرات کنندگان از تصرف چندین فروشگاه گرانقیمت در سراسر آمریکا در روز جمعه سیاه در اعتراض به سود بانکها و سیستم ناکارآمد اقتصادی خبر داده بودند.

جنبش تسخیر وال استریت از دو ماه پیش در نیویورک و مقابل بورس وال استریت آغاز شده و اکنون به سراسر جهان کشیده شده به طوری که در روزهای اخیر شاهد تظاهرات ضد سرمایه داری در کشورهایی همچون ژاپن، یونان، پرتغال، ایتالیا، کره جنوبی، استرالیا و اسپانیا بودیم که این تظاهرات در برخی از کشورها به خشونت کشیده شد و پلیس نیز شمار زیادی از معترضان را بازداشت کرد.

افزایش میزان بیکاری در ایالات متحده، کاهش دستمزدها، سوء مدیریت، سیاستهای جنگ طلبانه دولت، تبعیض و بی عدالتی و مشکلات اقتصادی باعث شد تا آمریکایی ها به خیابانها آمده و شعارهایی را علیه عملکرد دولتمردان خود سر دهند.