استاندار تهران در گفتگو با مهر در پاسخ به اینکه آیا ایجاد 11 فرمانداری در تهران قطعی است گفت: برای افزایش فرمانداریها در پایتخت یک سری الزامات و پشتیبانی های قانونی نیاز است که باید پیش بینی شود که هم اکنون در کارگروههای تخصصی وزارت کشور و دولت در حال مطالعه و کار کارشناسی است.

وی افزود: ما عجله و شتابی برای اجرای این طرح نداریم و تلاش می کنیم در صورت اجرا، این طرح مغایرتی با قانون نداشته باشیم. البته طرح اولیه آماده شده و پیشنهاد شد تا طرح پخته تر و کامل تر شود. هم اکنون کارشناسان استانداری تهران هم در کارگروههای تخصصی در وزارت کشور و هم در کارگروههای تخصصی دولت حضور دارند تا بند بند این طرح مغایرتی با قوانین نداشته باشد. البته اگر در حین بررسیها نیاز به قانون داشتیم حتما از مسیر دولت و مجلس برای این کار اقدام خواهد شد.

ساخت دو نمایشگاه بین المللی در پایتخت آغاز شد

استاندار تهران در مورد آخرین وضعیت طرح انتقال نمایشگاه بین المللی تهران گفت: دو منطقه تهران برای ایجاد نمایشگاه بین المللی مکان یابی شده و هم اکنون در حال ساخت دو مکان برای برگزاری نمایشگاههای بین المللی در تهران هستیم.

وی افزود: منطقه پرند و شهر آفتاب در کنار نمایشگاه بین المللی تهران سه مرکز دائمی برای برگزاری نمایشگاههای پایتخت هستند که شهرداری پروژه شهر آفتاب و وزارت صنایع و معادن پروژه پرند را برعهده گرفته اند. البته نمایشگاه بین المللی فعلی فعال است ولی پس از افتتاح دو نمایشگاه جدید مکان فعلی نمایشگاه تهران برای برگزاری نمایشگاههایی که بار ترافیکی زیادی ندارند استفاده می شود. هرچند که پیشنهاد می شود در صورت افتتاح دو نمایشگاه جدید مکان فعلی نمایشگاه با تغییر کاربری به فضای جدیدی تبدیل شود.

حمایت استانداری تهران از شهرداری برای ساخت پارکینگهای طبقاتی

تمدن در ادامه اظهار داشت: پایتخت نیاز مبرم به ساخت پارکینگهای طبقاتی دارد و این وظیفه بخش خصوصی است و دولت از آنها حمایت می کند.

وی افزود: البته متقاضیانی برای ساخت پارکینگ طبقاتی در تهران وجود دارد و استانداری از طرحهای پارکینگ طبقاتی توجیه دار که توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد با اعطای تسهیلات زودبازده حمایت می کند.

استاندار تهران با بیان اینکه نباید تردید داشته باشیم که یکی از راههای علاج ترافیک تهران ساخت پارکینگ طبقاتی است گفت: الان نمیدانم که در طرح جامع شهرداری تهران در بحثپارکینگهای طبقاتی چه اقداماتی در نظر گرفته شده است ولی اگر شهرداری نیاز به تسهیلات بانکی برای ایجاد پارکینگهای طبقاتی داشته باشد قطعا استانداری حمایت خواهد کرد.

کهریزک دیگر توان دفن زباله ندارد

استاندار تهران در پاسخ به اینکه نتیجه پیشنهاد استانداری تهران برای ایجاد سازمان پسماند به کجا رسیده است گفت: وزارت کشور هم اکنون تصمیماتی را برای ایجاد سازمانهای پسماند به ریاست معاون عمرانی وزارت کشور ایجاد کرده و این اقدامات ملی است. البته آن قسمتی که مربوط به استان تهران است با عضویت استانداری تهران در کارگروه پسماند مسائل و مشکلات پایتخت در بحثپسماند را پیگیری می کنیم.

وی افزود: هم اکنون سرمایه گذاری خوبی برای تعدادی از شهرهای اطراف استان تهران برای مدیریت بازیافت و مدیریت پسماند انجام شده و ۹ شهرداری شهرستانهای تهران هم اکنون برای ساماندهی پسماندها در حال اجرای پروژه هستند.

همچنین مدیریت پسماند ۱۱ شهر دیگر از شهرهای استان تهران در حال مطالعه است و در خود شهرتهران هم شهرداری تهران متولی پسماند است.

تمدن اظهار داشت: شهرداری تهران باید برای پسماند و دفن زباله تدبیر ویژه ای بیاندیشد زیرا دیگر در کهریزک امکان بازیافت وجود ندارد و باید از شهر تهران فاصله بگیرد.

" ری " یک شهرستان و مستقل است

استاندار تهران در پاسخ به اینکه طرح استقلال ری از شهر تهران به کجا رسید گفت: بر اساس قانون تقسیمات کشوری " ری " شهرستانی است که اجزای مستقل و تعریف شده دارد و باید قانون را در این مساله محترم بشماریم. قانون گفته است ری شهرستان است و باید مانند تمام شهرستانها مرکز شهرستان و محدوده تقسیمات کشوری داشته باشد. ما نمی توانیم بگویئم " ری " شهرستان هست یا نیست. مثلا شهرری شورای شهر ندارد! و باید این مشکل را خودش برطرف کند.

تمدن اظهار داشت: برای جلوگیری از در هم ریختگی و اختلال در ارائه خدمات به مردم در این شهرستان با دقت و با حوصله مساله " ری " را پیگیری می کنیم. البته آنچه باید اصلاح شود محدوده تهران و همچنین مدیریت واحد شهری است. باید مسئولان شهرتهران این مساله را حل کنند زیرا قانون شهرستان ری را مستقل اعلام کرده است.

اظهارات محمودی در مورد قالیباف نظر شخصی است و ربطی به استانداری ندارد

تمدن در پاسخ به اینکه معاون عمرانی شما اعلام کرده تنها شهردار تهران خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده است و آیا این اظهارات به شکایت استانداری از شهرداری تهران مربوط است گفت: استانداری تهران در مورد وجوه حاصله از محدوده تهران با شهرداری اختلاف دارد که تلاش کرده ایم با گفتگو این مساله را برطرف کنیم ولی اظهارات آقای محمودی ربطی به این پرونده و اختلافات ندارد و ایشان نقطه نظر شخصی خود را بیان کرده است.

تامین امنیت انتخابات در تهران وظیفه استانداری است

استاندار تهران در پاسخ به اینکه آیا کمیته امنیت در انتخابات سال جاری ایجاد می شود گفت: ستاد انتخابات چندین کمیته اعم از انتخابات، امنیت، حقوقی، آموزش، پشتیبانی و… دارد که کمیته امنیت یکی از این کمیته ها است. البته قصد امنیتی کردن انتخابات نیست ولی باید فضای امنی را برای رای دادن مردم ایجاد کنیم و این از وظایف ستاد انتخابات استانداری است.

برکناری فرماندار " ری " سیاسی نبود

تمدن در مورد دلایل برکناری فرماندار " ری " و گفته های وی که گفته بود جریان انحرافی قصد برکناری من را دارد گفت: دولت احمدی نژاد پیشتاز مبارزه با هرگونه انحراف است و این یک واقعیت است و کسی نمی تواند به این دولت برچسب خروج از مسیر قانون را بزند.

وی افزود: هر جایی که در مسیر خدمت به مردم انحرافی بوده این دولت برخورد کرده است. هر جا در سوء استفاده و رانت خواری در خدمت به مردم بوده دولت برخورد کرده، هر جا فزون خواهی بوده دولت برخورد کرده است. یاد نداریم هیچ دولتی در کارنامه خودش این همه با مصادیق انحراف برخورد کرده باشد.

استاندار تهران گفت: موضوع برکناری فرماندار ری یک بحث مدیریتی بوده و نباید آن را به موضوعات دیگری نسبت داد. فرماندار اسبق ری آقای فرجی انسانی پاک و سالم و پرتلاش بودند. یکی از ویژگیهای دولت آقای احمدی نژاد این است که ممکن است تکثر سلیقه وجود داشته باشد. در یک مجموعه مدیریتی ممکن است سلایق متفاوت باشد و آن کسی که شرایط را بر وفق خدمت گذاری بداند به وظایفش عمل می کند و آن کسی که سلایق را بر وفق سلیقه و نظر خودش نداند محل خدمت را تغییر دهد. فشار و مساله ای نبوده و شایسته نیست تلاش مدیری را به باد دهند.