سایت عصر امروز با اشاره گذشت بیش از ۲ ماه از پایان استمهال ۱ ماه فائزه هاشمی رفسنجانی از دادگاه نوشت: محاکمه برخی اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی که در فتنه ۸۸ فعال بودند، بعد از گذشت دو سال قرار بود با محاکمه دختر کوچک آقای هاشمی رفسنجانی در آذرماه، از سوی قوه قضائیه رسما کلید بخورد اما با گذشت دو روز از زمان برگزاری باز هم خبری از بر پایی دادگاه مذکور در رسانه ها مخابره نشده و باری دیگر این شائبه را در ذهن مردم ایجاد کرد که نکند این بار هم قدرت آقازادگی بر عدالت غلبه کند و قوه قضائیه همچون دفعات گذشته با بیان جملات تکراری و ملالآور مانند این جمله که فعلا به مصلحت نیست این دادگاه برگزار شود.

چندی پیش سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی وکیل خانواده هاشمی‌رفسنجانی با بیان این مطلب که مهلت استمهال دادگاه فائزه ‌هاشمی‌رفسنجانی آذرماه به پایان می‌رسد، گفته بود: دادگاه فائزه ‌هاشمی در آذرماه برگزار می‌شود و وی باید در دادگاه از خود در برابر اتهام تبلیغ علیه نظام رفع اتهام کند.

اتهامی که قرار است فائزه هاشمی برای آن به دادگاه احضار شود، مصاحبه با سایت ضدانقلاب روزآنلاین است. وی در گفتگو با این سایت تندترین اتهامات را به حاکمیت نظام نسبت داده است. این اظهارات تا جایی پیش رفته است که فائزه بدون توجه به اینکه پدرش یکی از مسئولین رده بالای نظام بوده و هست، مطالبی موهن در خصوص نحوه اداره مملکت عنوان می کند.

هر چند که اتهام هاشمی تبلیغ علیه نظام است ولی به گفته وکیل خانواده هاشمی، فائزه این اتهامات را قبول ندارد. موضوعی که درباره این دختر کوچک هاشمی امری مسبوق به سابقه است.

فائزه هاشمی در ۲۶ خرداد ۸۸ در جمع هواداران میرحسین موسوی در مقابل مسجد بلال صدا و سیما طی سخنان تحریک آمیزی خواستار ادامه تجمعات و اعتراض هواداران موسوی در خیابانها شد. موضوعی که با غروب آفتاب و تاریکی شب در خیابان ولی عصر و میدان ونک با آتش زدن لاستیک و شکستن شیشه های چند مغازه، باعثایجاد رعب و وحشت شهروندان و رهگذران شد.

۴ روز بعد و در ۳۰ خرداد فائزه هاشمی به همراه ۴ تن از اعضای خانواده خود در خیابان آزادی به تحریک و تشویق اغتشاشگران پرداختند.

در ۱۶ آذر همان سال فائزه با حضور در تجمع فتنه گران نقش بسزایی در تحریک تجمع کنندگان در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات داشت؛ به طوری که پس از آن تجمع، بی بی سی فارسی با پخش فیلم حضور وی در این دانشگاه سعی در ملتهب نشان دادن وضعیت آن روز کشور داشت.

دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای چندمین بار پس از سپری کردن تعطیلات در شمال کشور، به جمع آشوبگران روز عاشورا در تهران پیوست. وی ششم دیماه ۸۸ به همراه حدود ۱۵ نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پیدا کرد.

فائزه هاشمی رفسنجانی برای آخرین بار در تقاطع فاطمی – خیابان ولیعصر در حال لیدری، شعار دادن و تحریک مردم دستگیر شد. هر چند که حضور وی در این تجمعات رسانه ای شده است ولی فائزه هاشمی حضور در اغتشاشات را به کلی رد کرده است و علت حضور خود در مرکز اغتشاشات را خوردن ساندویچ! و یا خرید لباس! دانسته است.

فائزه هاشمی بخاطر همه این اتهامات قرار بود ابتدا در آبان ماه محاکمه شود اما با درخواست استمهالی یک ماهه و موافقت دادگاه این امر به سوم آذر موکول شد. اما در شرایطی که همه منتظر بودند تا در این روز شاهد برگزاری این دادگاه باشند تا این لحظه هیچ خبری از برگزاری، تعویق و یا لغو آن منتشر نشده است.

این در حالی است که مهدی هاشمی فرزند حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی به پیشنهاد پدر دو سال پیش از ایران خارج و به مقصد انگلیس متواری شده است که اتهامات بسیار سنگینتر از خواهرش متوجه اوست تا جایی که دادستان کل کشور با بیان کلیاتی اتهامات وی را مالی، امنیتی و غیره دانسته است و با گذشت دو سال از بر پایی فتنه ساختار شکنانه در ایران اسلامی حداقل کاری که مسئولین قضایی برای تسلی خاطر خانواده‌های شهدای این ماجرا و آسیب دیدگان از فتنه می‌توانند انجام دهند این است که عاملان اصلی را محاکمه و اشد مجازات اسلامی و قانونی را در مورد آن‌ها اعمال کنند.

به نظر می رسد مماشات با مسئولین سیاسی و وابستگان آنها رفته رفته در حال ایجاد نوعی توهم مصونیت در میان آنان است. این توهم آن قدر فراگیر شده است که حتی مدیر مسئول یک روزنامه نیز به صرف وابستگی به قدرت به خود اجازه می دهد در مقابل حکم قانون بایستد و با صدا کردن مشتی قداره بند از اجرای حکم شانه خالی کند.

قوه قضائیه اگر نتواند مابین مصالح بعضا غیر ضرور و اجرای قاطعانه قانون دست به انتخاب درست بزند قطعا خود بیش از همه به این توهم دامن زده است و در صورت ادامه این روند باید شاهد گردن کشی کوتوله های بی وزن سیاسی در مقابل اجرای احکام قانونی باشیم.

هرچند در این شکی نیست که قوه محترم قضائیه به مصالحی واقف است که شاید به دلایلی اعلام عمومی آن به صلاح نباشد اما بسیار بهتر خواهد بود اگر با شکستن قبح محاکمه وابستگان به هاشمی رفسنجانی به توهم دیگرانی که فکر می کنند می شود هر حرفی زد و هر کاری کرد و نگران عواقب بعد از آن نیز نبود خط بطلان کشید.

به هرحال باید کماکان امید داشت تا دادگاه فائزه هاشمی بدون در نظر گرفتن شان "آقازادگی " وی و همچون مردم عادی برگزار، اتهامات وارده، بدون "فشارهای سیاسی " رسیدگی و حکمی "قاطع " صادر شود تا دستگاه قضا از این آزمون تاریخی سربلند بیرون بیاید.