روزنامه ابتکار: ارتباط ميان هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اگر چه در شب مناظره احمدي نژاد و ميرحسين موسوي به پايين ترين سطح خود رسيد، اما پيش از آن غيبت طولاني احمدي نژاد رئيس جمهور در مجمع تشخيص مصلحت نظام اين ارتباط را به وضعيتي بي سابقه در نظام جمهوري اسلامي تبديل کرده بود.

اگر چه هاشمی رفسنجانی در فردای مناظره احمدی نژاد و موسوی، از رئیس جمهور خواسته بود که اتهامات نسبت داده به وی و خانواده اش را تکذیب کند و گرنه خودش دست به کار خواهد شد، اما هیچ گاه دیگر رویارویی حضوری و ارتباط کتبی هم میان آنان دیده نشد.

اینک یک منبع اگاه در دانشگاه آزاد می‌گوید ممکن است وضعیت خاص این دانشگاه سبب نوعی ارتباط کتبی میان هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد گردد. یکی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد و دیگری به عنوان رئیس شورای انقلاب فرهنگی. موضوعی که در دوسال اخیر در هیچ زمینه ای رخ نداده است.

این منبع آگاه در دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مهلت یک ماهه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برگزاری اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد، گفت: اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد تا پیش از دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود که در این جلسه یک نفر به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد معرفی می‌شود. وی افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد است و وی باید نامه معرفی رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد را به محمود احمدی‌نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بنویسد.

این منبع آگاه در دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، خاطرنشان کرد: برخی گروه‌ها سعی دارند تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد تا پس از انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی به تعویق بیفتد و از توان رئیس فعلی دانشگاه آزاد برای انتخابات استفاده لازم شود.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه خود که در تاریخ شهریور سال جاری برگزار شد، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را مأمور برگزاری اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رئیس این دانشگاه کردند.

در این بین، فرهاد دانشجو عضو جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که طبق دستورالعمل وزارت کشور هیچ مدیری در نظام نباید پیش از انتخابات تغییر پیدا کند که مصاحبه وی با اعتراض تشکل‌های دانشجویی و مسئولان مربوطه مواجه شد.

شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه هفته گذشته خود در مصوبهاي با رفع ابهامات وزير علوم، بر تشکيل اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد و تعيين رئيس جديد اين دانشگاه طي يکماه تأکيد کرد.