وحشت اسرائیل از فروپاشی سیا درلبنان

به گزارش العالم، "رونن بيرگمان" نويسنده و پژوهشگر اسرائيلي در اين زمينه در گفتگو با کانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت: منابع خبري آمريکا در خصوص شناسايي و توقيف شبکه هاي جاسوسي اين کشور در لبنان گزارشي منتشر کردند.

وی افزود: این شبکه جاسوسی در حوزه های مرتبط با حزب الله فعالیت داشتند که توسط نیروهای حزب الله شناسایی شدند.

این نویسنده و پژوهشگر اسرائیلی گفت: جاسوسان آمریکایی در یکی از رستوران های لبنان با افرادی که از طرف حزب الله بعنوان جاسوس لبنانی معرفی شده بودند دیدار و گفتگو و مبادله اطلاعات می کردند.

بیرگمان افزود: کمکهای آمریکا به ارتش لبنان در سال ۲۰۰۸و مجهز کردن آن به سامانه های پیشرفته تجسسی در شناسایی این شبکه جاسوسی بسیار تاثیر گذار بود. پیش از این تل آویو به واشنگتن در خصوص احتمال دستیابی حزب الله به این سامانه های پیشرفته هشدار داده بود اما آمریکا بدون توجه به این هشدارها ارتش لبنان را به این سامانه مجهز کرد.

وی در خصوص نحوه عملکرد این سامانه گفت: این سامانه قادر است دستگاه های فرستنده را به آسانی شناسایی کند.
" محمد خواجه " کارشناس مسائل نظامی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته " العین الاسرائیلیه "(از نگاه رسانه های اسرائیل) تصریح کرد: شناسایی این شبکه جاسوسی در لبنان رژیم صهیونیستی را برآشفته کرده و بانک هدفهای آن را بسیار محدود کرده است.

خواجه افزود: بدون شک اطلاعاتی که نهادهای جاسوسی آمریکا دریافت می کنند برای اسرائیل نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: شناسایی این شبکه جاسوسی پس از مبارزه گسترده میان شبکه های جاسوسی غربی و نهادهای ضد جاسوسی لبنان صورت گرفت.
اين کارشناس مسائل نظامي تصريح کرد: نهادهاي امنيتي لبنان با کمک و ياري مقاومت در سال هاي اخير شبکه هاي جاسوسي متعددي را در اين کشور شناسايي و توقيف کردند.