دسیسه ای برای نجات سارکو

به گزارش مهر، تا همین چند ماه پیش اغلب کارشناسان مسائل فرانسه معتقد بودند که در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی فرانسه "دومنیک استراوس کان" به پیروزی می رسد و "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور یک دوره ای فرانسوی ها خواهد بود.

اما به یک باره ورق برای استراوس کان برگشت. به ناگهان وی در نیویورک به اتهام تلاش برای تجاوز به یک مستخدم هتل بازداشت شد. داستان از این قرار بود که در۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری استراوس کان در فرودگاه جان اف کندی و زمانی بازداشت شد که هواپیمای حامل او آماده پرواز به سمت اروپا بود.

پس از آن هیاهوی زیادی درباره این موضوع به راه افتاد و سرانجام استراوس کان پس از چندین جلسه حضور در دادگاه از اتهامات وارده تبرئه شد، اما این پایان ماجرا نبود و رقیب جدی سارکوزی که شانس حضور در الیزه را از دست داده بود با اتهام جدیدی مواجه شد و یک نویسنده فرانسوی اتهامات مشابهی را علیه وی مطرح کرد.

استراوس کان که پیش از مطرح شدن اتهامات به دلیل خدمات خود در صندوق بین المللی پول به عنوان رئیس جمهور آتی فرانسه مطرح شده بود به یکباره تمام آرزوهای خود را از دست رفته دید. البته در همان زمان شایعاتی مبنی بر سیاسی بودن اتهامات مطرح شدن علیه وی در رسانه های منتشر و اعلام شد که این اتهامات برای از دور خارج کردن کان از رقابت با سارکوزی علیه وی مطرح شده است اما به سرعت سروصدای این شایعات خوابید.

نیکلا ساکوزی و دومنیک استراوس کان

اما زودودن رسانه ها از شایعات علیه سازکوزی چندان دوام نیاورد و در روزهای اخیر بار دیگر این مطالب در رسانه های جهان منتشر شد اما اینبار یک شخصیت حقوقی درباره این امکان سخن گفته و از سیاسی بودن پرونده استراوس کان پرده برداشت.

این در حالی بود که دادگاه فرانسه نیز دومین اتهام وارد شده بر استراوس کان را که از سوی یک نویسنده جوان مطرح شده بود رد کرد.

پس از از مطرح شدن این فرضیه یک روزنامه نگار آمریکایی با نام " ادوارد جی اپستین " در مقاله ای نوشت: چگونه ممکن است درست در زمانی که استراوس کان توسط پلیس نیویورک بازداشت شده بود تلفن همراه " بلک بری " او توسط رقیبان سیاسیش مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد؟

در همین رابطه بازپرسان شهر نیویورک نیز اتهام تلاش برای تجاوز توسط استراوس کان را رد کرده و در مورد صحت اظهارات مستخدم هتل ابراز تردید کردند.

بر همین اساس حزب " یو پی ام " حزب حاکم فرانسه نیز روز گذشته به سرعت وارد صحنه شده و سیاسی بودن پرونده استراوس کان و همچنین دست داشتن الیزه در کنار رفتن رئیس سابق صندوق بین المللی پول از رقابت با سارکوزی را رد کرد.

اما با بالا گرفتن احتمال دست داشتن الیزه در اتهامات مطرح شده علیه استراوس کان، بار دیگر برخی از روزنامه های فرانسوی اتهامات جدیدی را علیه کان مطرح کرده اند که این اقدام روزنامه ها با واکنش وی روبرو شده و از قرار معلوم اتهامات جدید نیز چندان محکم نیستند و ازهمین رو شایعه دست داشتن عوامل سارکوزی در از دور خارج کان استراوس کان بیشتر رنگ واقعیت به خود می گیرد.