به گزارش تابناک: كشتى ايران روزهاى بسيار حساس و سرنوشت سازى را تجربه مى كند، روزهايى كه بدون ترديد آينده ورزش اول ايران را تحت تأثير قرار خواهد داد. محمدرضا يزدانى خرم در روزهاى اخير در مصاحبه اى اعلام كرده: اگر كسى سفارش شود و من انتخاب نشوم، كشتى ايران تعليق خواهد شد! در شرايط حساس و سرنوشت ساز كنونى كه تمام بار ورزش ايران در دنيا روى دوش كشتى و وزنه بردارى است و ملى پوشان ايران براى حضور در بزرگترين تورنمنت دنيا يعنى المپيك لندن آماده مى شوند. به جای دوستی و وحدت بیشتر ، اظهار نظرهایی که در راستای منافع فردی گفته می شود چندان قابل هضم نیست .

این روزها کشتى لحظات پراسترس و پرالتهابى را پشت سر مى گذارد و امثال یزدانى خردم باید با رفتار و گفتار خود کمک کنند تا آنچه را که قانون مى گوید اعمال شود نه اینکه با چنین اظهارنظرهاى نسنجیده اى اضطراب و استرس را بر جامعه کشتى مستولى کنند.

تغییر وتحولات در راس برخی از فدراسیون‌ها، عموما با انتقاد اهل ورزش همراه بوده است.

کشتی و این همه مدعی

با وجود معرفی حجت الله خطیب به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی، کارشناسان شانس دو کاندیدای دیگر را بیشتر از وی برای انتخابات این فدراسیون می دانند و براین باورند که وزارت ورزش و جوانان هنوز هم بر روی یکی از این دو کاندیدا به نتیجه قطعی نرسیده است.
معرفی خطیب به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی به این دلیل صورت گرفت که سایر کاندیداها ازبابت بی طرف بودن وزارت ورزش آسوده خاطر باشند. با این وجود انتخابات فدراسیون کشتی با این همه مدعی و قهرمان جهان انتخاباتی پرالتهاب و پر سر و صدا خواهد بود که امیدواریم انتهای آن به سود کشتی ایران رغم بخورد.

میرزاآقابیک برای دبیری آماده می شود؟

از فدراسیون انجمن های ورزشی خبر می رسد که بسیاری از انجمن ها پس از گذشت یکسال و اندی از بابت بودجه به شدت معترض هستند چرا که بسیاری از آنها در مجمع سالانه این فدراسیون که در حضور سجادی معاون وزارت ورزش و جوانان همین هفته گذشته برگزار شد نسبت به این امر به شدت معترض بودند.

موضوع بعدی در مورد این فدراسیون حضور حسن میزاآقابیک در راس یک انجمن ورزشی به نام بیسبال است و وقتی که وی این سمت را قبول کرد تقریبا همه کارشناسان یکه خوردند چرا که میرزاآقابیک سمت های بزرگی در ورزش داشته مانند معاون اداره کل استان تهران، رییس المپیاد ایرانیان، دبیرکل بازیهای کشورهای اسلامی و… و قبول یک انجمن از جانب وی تعجب برانگیز بود. در همین حال گفته می شود محمدعلیپور وی را برای دبیری به فدراسیون آورده و چه بسا در آینده شاهد اتفاقاتی در فدراسیون انجمن های ورزشی باشیم.

شنا هنوزهم متلاطم است

اما به رغم سروصدای زیادی که پس از برکناری امیرحسین آیت الهی در فدراسیون شنا به وجود آمد و سرپرستی غلامرضا جعفری بر این فدراسیون گفته می شود اختلاف نظر بین جعفری از یکطرف و نفراتی همانند سمیع زاده و رضوانی که از خانواده شنا هستند از طرف دیگر باعثبروز مشکلاتی در این فدراسیون شده است.

فدراسیون شنا که طی دو سه سال اخیر عرصه رفت و آمدهای زیادی بوده است نتوانسته به یک آرامش برسد و نیروهای مورد تایید وزارت ورزش هم به نظر می رسد با یکدیگر خیلی مسالمت آمیز کار نمی کنند. پس مشکلات شنا مرادی و آیت الهی نبوده و نیستند و مشکل از ساختار ورزش ماست که نتوانسته برای این فدراسیون یک خط راس مشخصی را تبیین کند.

تغییرات در فدراسیون های توپ و راکتی

در حالی که وزارت ورزش و کارشناسان این وزارتخانه برای یکی دو فدراسیون دیگر بر سر تغییرات روسای این فدراسیون ها به نتایجی قطعی رسیده اسند اما مقاومت هایی در بخش معاونت حرفه ایی این وزارتخانه برای حفظ نیروهای فعلی به وجود آمده است اما تغییرات را باید در این فدراسیون ها قطعی دانست. فدراسیون هایی که با توپ و راکت سر وکار دارند در دیف این ها هستند البته فکر شما فعلا به سمت بدمینتون نرود!

جودو به قهرمان جهان می رسد

سیاست وزارت ورزش، الگوبرداری از فدراسیون وزنه‌برداری است، پس از درخشش وزنه برداری در جهان با ریاست حسین رضازاده، قهرمان سابق جهان، مدیران این وزارتخانه به این نتیجه رسیدند که قهرمانان ورزشی باید سکاندار فدراسیون‌ها باشند، به همین علت، امیررضا خادم و حسن رنگرز وارد عرصه رقابت‌های کشتی شدند.

از فدراسیون جودو خبر می رسد که آرش میر اسماعیلی بخت نخست ریاست این فدراسیون است تا دوباره ورزش جودو به جایگاه اصلی خود باز گردد ، البته بیشتر قهرمانان جودو موافق خضور این قهرمان سابق جهان هستند .