به گزارش مهر، این رقابتها از روز شنبه با حضور ۱۰۰ تکواندوکار از ۳۳ کشور آسیایی در بانکوک تایلند آغاز شد. در روز نخست تکواندوکاران چهار وزن به رقابت پرداختند که ۱۲ تکواندوکار از هفت کشور موفق به کسب سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن شدند.

در میان این هفت کشور اردن موفق‌ترین تیم بود که در سه وزن به سهمیه المپیک دست یافت. ازبکستان، قزاقستان و افغانستان هر کدام دو سهمیه و کشورهای تاجیکستان، تایلند و ژاپن نیز هر کدام یک سهمیه کسب کردند.

براساس این گزارش، در وزن ۶۸ - کیلوگرم مردان که تیم ایران پیش از این توسط محمد باقری محمد در مسابقات انتخابی باکوی آذربایجان به سهیمه المپیک دست یافته بود، " ابومحمد " از اردن، " دیمیتری کیم " از ازبکستان و " روح الله نیک‌پا " از افغانستان به عنوان نفرات اول تا سوم سهمیه کسب کردند.

همچنین در وزن ۸۰ - کیلوگرم " احمد ناصر بهاوی " از افغانستان، " رسول عبدالیم " از قزاقستان و " فرهاد نگماتوف " از تاجیکستان جواز سفر به لندن را کسب کردند. در این وزن نیز تیم ایران سهمیه خود را در باکو کسب کرده است.

اما در وزنی که روز شنبه فاطمه روحانی از دور مسابقات کنار رفت، " نادین داوانی " از اردن که دور نخست ۸ بر یک نماینده کشورمان را شکست داده بود، جایگاه نخست را کسب کرد و راهی لندن شد. " فیروزه یوگاشوا " از قزاقستان و " ناتالی آماتوا " از ازبکستان نیز دوم و سوم شدند و بلیت خود را برای سفر به لندن از هم اکنون رزرو کردند.

روز گذشته در وزن ۴۹ - کیلوگرم بانوان نیز " جاناتیپ " از تایلند، " اریکا کاساهارا " از ژاپن و " دانا توران " از اردن سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۲ را به خود اختصاص دادند.

این مسابقات امروز با برگزاری رقابتهای چهار وزن دیگر در بانکوک به پایان می رسد.