علی پروین در گفتوگو با فارس در مورد رأی کمیته انضباطی، خبر کنارهگیریاش از پرسپولیس و مذاکره با برخی مربیان خارجی صحبت کرد.
گفت‌وگوی فارس با پروین را در زیر می‌خوانید.

آقای پروین! چند روزی بود که از شما خبری نبود…

ما همین دور و اطراف بودیم! همیشه که نمی‌شود مصاحبه کرد. بعضی وقت‌ها فقط باید به حرف‌ها گوش کرد و دید چه اتفاقی می‌افتد. مطمئن باشید ما مسائل ریز و درشت فوتبال را زیر نظر داریم.

بعد از مدت‌ها کمیته انضباطی رای خود را درباره نصرتی و رضایی اعلام کرد و شیث۲۰ ماه و نصرتی ۱۰ ماه محروم شدند. نظر شما چیست؟

خدا را شکر می‌کنم که رأی این دو بچه اعلام شد اما نظر من این است که در حق این دو نفر اجحاف کردند. فکر می‌کردم با این همه پادرمیانی جریمه کمتری برای این دو نفر در نظر گرفته شود اما مثل اینکه اشتباه می‌کردم.

ولی برخی‌ها می‌گویند این جریمه کم است.

ما به برخی‌ها کاری نداریم. صد بار و هزار بار دیگر هم می‌گویم کار این دو نفر اشتباه بوده اما نباید با آنها این طور رفتار کرد. ما اگر این حرف را می‌زنیم یک تجربه‌ای داریم، بیهوده حرف نمی‌زنیم.

کجای حکم اشتباه است؟

با این حکم شیثتمام شد. او ۲۰ ماه باید دور از فوتبال باشد. نصرتی هم خودتان می‌دانید سنش بالا است و اگر ۱۰ ماه دور باشد چه اتفاقی برایش می‌افتد. انشاء‌الله ببینیم باشگاه چه کاری انجام می‌دهد و شاید خدا خواست محرومیت این بچه‌ها کمتر شد.

بگذریم. شایعه شده بود بعد از مذاکره رویانیان با اریکسون شما استعفا دادید. درست است؟

نه بابا، این حرف‌ها چیه؟ سکوت کرده بودم که یک وقت حرفی نزنم که پرسپولیس دچار مشکل شود. ما با همین مربی یعنی استیلی کار خودمان را دنبال می‌کنیم، همیشه این موضوع را گفته‌ام و باز هم این حرف را می‌زنم.

اما نظر باشگاه چیز دیگری است؟

خداوکیلی سردار رویانیان در حال زحمت‌کشیدن است اما من به خودش هم گفتم نباید مرتب مربی - مربی کنیم و بگویم این می‌آید و آن می‌رود. الان درست نیست چون تیم دچار مشکل می‌شود اما باز هم می‌گویم بنده خدا رویانیان و همکاران خوبش در حال زحمت کشیدن است.

حرف شما جای سؤال دارد…

جای چه سؤالی؟ شب گذشته دیدم رویانیان در تلویزیون بسیار خوب صحبت کرد. ایشان گفت پرسپولیس امسال آن تیمی که ما در نظر داریم نیست. درست گفته چون نه این تیم را بسته‌ایم و نه در خیلی از کارهای آن دخالت داشتیم. الان هم نمی‌توانیم شق‌القمر کنیم. ما وسط مسابقات این تیم را تحویل گرفتیم و نیاز به زمان داریم.

تا کی؟

این تیم دو تا سه امتیاز بگیرد و بچه هایش سالم شوند و مصدوم نباشد خیلی از مشکلاتش حل می‌شود. این تیم دو گل مثل بازی با سایپا می‌خواهد. شما خودتان خبرنگارید. هر روز جدول لیگ برتر را چک می‌کنید و در رسانه‌‌ها می‌نویسید، آیا به مسائل کوچک و بزرگ آن دقت کرده‌اید.

به هر حال جایگاه پرسپولیس در میانه های جدول است.

منظور من این است که فاصله بین تیم‌ها را دقت کرده‌اید؟ ما چقدر با تراکتور و یا تیم‌های بالای جدول و حتی استقلال فاصله داریم؟ با دو یا سه برد یقه آنها را می‌گیریم. ما چند بازی در خانه خودمان داریم و می‌توانیم بهترین استفاده را انجام دهیم. هیچ چیزی برای پرسپولیس دور از دسترس نیست. من قبول دارم بازی‌ها به هم نزدیک شده و کار سختی داریم اما می‌توانیم موفق شویم.

شما با مربی خارجی موافقید؟

فعلا باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. من حرف خودم را زدم. فعلا با استیلی کار را ادامه می‌دهیم. حرف‌های رویانیان هم شنیده‌ام و هدفش از گفت‌وگو را مربی خارجی را می‌دانم. پس بهتر است زیاد در مورد این مسئله حرف نزنیم. فعلا باید شرایط کنونی پرسپولیس را در نظر داشته باشیم تا هواداران را به ورزشگاه بکشانیم.

به نظر شما پرسپولیس در بازی‌های خود از نداشتن تاکتیک رنج نمی‌برد؟

فوتبال الان به نظر من ۹۶ دقیقه است چون هر لحظه بوی گل می‌دهد. شما فلاش‌بکی به بازی استقلال و شاهین بزنید. خودتان دیدید دقیقه ۹۴ استقلال سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کرد. پس باید صبر داشته باشید. هواداران بیایند و تشویق کنند. باز هم می‌گویم اوضاع این تیم بهتر می‌شود.

منظورتان این است که امکان رسیدن به استقلال را دارید؟

چرا نداریم؟ فاصله در جدول کم است و می‌توانیم با چند برد به استقلال برسیم. هواداران نگران نباشند. اگر می‌خواهند کمک کنند؛ پرسپولیس را حمایت کنند. هیچ چیزی غیرممکن نیست و مطمئن باشید با چند نتیجه خوب زمین تا آسمان پرسپولیس فرق می‌کند امیدوارم این مصدومیت‌ها و بدشانسی‌های استیلی هم دست از سر این تیم بردارد. حضور کریمی سرحال هم به تیم خیلی کمک می‌کند.

درباره کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان چه نظری دارید؟

حق فوتبال ایران نیست که دو سهمیه داشته باشد و باید سهمیه بیشتر داشته باشیم ولی آنقدر این باشگاهها دست روی دست گذاشتند و حرف گوش ندادند که این اتفاق افتاد. بیچاره عزیز محمدی هم هر وقت او را دیدیم آه و ناله میکرد که این مشکل و آن مشکل را داریم اما هیچ کس گوش نکرد. این هم نتیجهاش، حالا تحویل بگیرید. اشتباه خودمان بود باید قبول کنیم. حالا باید کاری کنیم که سهمیهها را زیادتر کنیم. با حرف و حدیث و جاروجنجال چیزی درست نمیشود.