به گزارش فارس، در هنگام بازدید سفیر آمریکا از مسجدی به نام "سنهری" در لاهور، یکی از محافظان وی با کفش داخل این مسجد شد که اعتراض مردم و مقامات پاکستانی همراه این هیئت را در پی داشت.

" کامرون مونتر " سفیر آمریکا به طور رسمی از جانب سفارت و دیگر نمایندگی‌های آمریکا بخاطر حتک حرمت این مسجد عذرخواهی کرده و گفت که وی به مکان های مقدس مسلمانان احترام می گذارد.

در حالی که سفیر آمریکا به علت حتک حرمت این مسجد توسط یکی از نظامیان آمریکایی، عذرخواهی کرد اما مردم پاکستان این اقدام نظامی آمریکایی را تعمدی و به رغم هشدار قبلی می‌دانند و حاضر به قبول عذرخواهی وی نیستند.

پایگاه خبری " اردو تایمز "، نوشته است که سفیر آمریکا اعلام کرد مبلغ ۶۰۰ هزار روپیه برای بهسازی این مسجد پرداخت خواهد کرد همچنین مونتر از تلاش آمریکا برای حفظ فرهنگ پاکستان به ویژه آثار تاریخی و مساجد این کشور خبر داد.

این منبع افزوده است که ورود محافظ سفیر آمریکا به داخل این مسجد با کفش در حالی صورت گرفت که قبلا به وی در مورد قداست این مکان و لزوم ورود بدون کفش هشدار داده شده بود اما وی به عمد با کفش وارد مسجد شد و همین علت نیز موجب شده است که با وجود عذرخواهی سفیر آمریکا، رهبران مذهبی، فعالان سیاسی و مردم پاکستان نمیتوانند رفتار ناشایست آمریکاییها نسبت به مقدسات اسلامی را فراموش کنند.