به گزارش العالم، "اوهاد حيمو" تحليلگر مسائل سياسي در گفت وگو با کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي اظهار داشت: "اقدام آمريکا و کشورهاي غربي براي اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه جمهوری اسلامی ايران، ايجاد وقفه در روند برنامه هسته اي ايران را تضمین نمی کند".

وی گفت: " آمریکا و کانادا و انگلیس در صدد اعمال تحریمهای جدیدی علیه یازده شرکت فعال در زمینه برنامه هسته ای ایران هستند. آمریکا به بانکهای مختلف جهان در زمینه تعامل اقتصادی با ایران هشدار داده است ".

اوهاد حیمو در ادامه گفت وگو با تلویزیون اسرائیل تاکید کرد: " غربیها گمان می کنند سیاست تحریم در رویارویی با برنامه هسته ای ایران کارساز خواهد بود، در حالی که این تحریم ها کوچکترین وقفه ای در روند برنامه هسته ای ایران ایجاد نکرده است ".

وی افزود: " تهران اقدام غرب در اعمال دور جدیدی از تحریمات علیه ایران را اقدامی بیهوده خوانده است ".

این تحلیلگر با بیان اینکه سه کشور روسیه و چین و هند مهمترین وارد کننده نفت از ایران هستند، گفت: " بدون شک رویکرد این سه کشور مطرح جهان، با توجه به روابط اقتصادی مستحکم آنها با تهران، با سیاست تحریم ایران همخوانی ندارند ".



دکتر " محمد خواجه " کارشناس مسائل نظامی در بررسی این گزارش در گفت وگو با برنامه این هفته " العین الاسرائیلیه "(از نگاه رسانه های اسرائیل) تصریح کرد: " پیشرفت های شگرف ایران در زمینه های مختلف علمی و صنعتی، ناکارآمدی سیاست تحریم را که بطور ناعادلانه طی سه دهه گذشته علیه ایران اعمال شده، ثابت کرد ".

وی افزود: " بدون شک تحریم های اخیر کوچکترین وقفه ای در روند برنامه هسته ای ایران ایجاد نمی کند ".

محمد خواجه خاطرنشان کرد: "تحريم هایی که عليه ايران اعمال شده است، نتايج معکوسي عليه برخي کشورها داشت بگونه اي که برخي از کشورها در پي قطع روابط تجاري و اقتصادي خود با تهران زيانهاي اقتصادي جبران ناپذيري به اقتصاد خود وارد کردند".