رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفتوگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس درباره مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش سطح روابط تهران و لندن با بیان اینکه توسعه روابط براساس همکاریهای متقابل استوار است، گفت: ولی همانطور که در همین مفهوم هم نهفته است باید این همکاریها به صورت متقابل و در راستای احترام به حقوق طرف مقابل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در رابطه با اقدامات مختلفی که دولتمردان انگلیس در قبال کشورمان دنبال می‌کردند هر جایی که احساس می‌شد این اقدامات و اظهارات در مقابله با منافع ملی ما صورت می‌گیرد تذکرات لازم به آنها داده می‌شد، خاطرنشان کرد: همواره به آنها توصیه می‌کردیم که در جهت همکاری‌ها و اصلاح رویکرد گذشته خود قدم بردارند تا زمینه برای توسعه روابط ایجاد شود.

مهمان‌پرست خاطرنشان کرد: از آنجایی که ملت ما خاطره تاریخی خوبی نسبت به عملکرد دولت انگلیس ندارد و اقدامات آن را در خصومت با منافع خود تلقی می‌کند، طبیعی است که بعد از اقدامات اخیر دولت انگلستان، مردم ما به این رابطه حساس شدند و نمایندگان ملت به عنوان بازگو کننده خواست عمومی مردم عکس‌العمل نشان دادند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که مصوبات مجلس بعد از ابلاغ جنبه اجرایی پیدا می‌کند، اظهار داشت: ما به عنوان بخشی از دولت از زمانی که این مصوبه قانونی به ما ابلاغ شود ملزم به اجرای آن خواهیم بود.

وی در پایان اظهار داشت: براساس مصوبه قانونی مجلس چنانچه تغییری در رویکرد دولت انگلستان و در جهت همکاریها و تأمین منافع دوجانبه ایجاد شود، این مصوبه قابل تجدیدنظر خواهد بود.