به گزارش مهر، تکنیک جراحی "میکرو پارودیتکتومی" توسط جراح ایرانی، بابک لاریان ابداع شده است و می تواند از میزان زخمها و مدت زمان بهبود از جراحی بیمارانی که از اختلال غدد بزاقی در عذابند، بکاهد.

لاریان عضو مرکز جراحی پیشرفته سر و گردن در بورلی هیلز که در زمینه درمان سینوس، تیروئید، پاراتیروئید، غدد بزاقی و اختلالات گلو تخصص دارد، موفق به ارائه تکنیک جراحی جدیدی شده است که می تواند برای بیماران بسیار سودمند باشد زیرا مدت زمان بهبود از جراحی در این تکنیک بسیار سریع بوده و آثار زخم و جراحت بر روی صورت و گردن آنها بسیار محدود خواهد شد.

در واقع تکنیک لاریان یک جراحی پیچیده و نسبتا سنگین را به جراحی سرپایی تبدیل کرده که نیاز به بستری شدن بیماران را از بین می برد. همچنین از آنجایی که سر و گردن قابل مشاهده ترین بخشهای بدن انسان به شمار می روند، وجود زخم بر روی آنها می تواند برای فرد آزاردهنده باشد. تکنیک جراحی های کم جراحت لاریان توانسته درمان بسیاری از اختلالات سر و گردن را متحول سازد.

لاریان برای انجام این جراحی های کم جراحت از تکنیک جراحی اندوسکوپی استفاده کرده و با ایجاد شکافی به کوچکی ۲.۵ سانتیمتر به درمان بافتهای آسیب دیده می پردازد، شیوه ای که پس از پایان جراحی تقریبا هیچ اثری از آن به جا نمی ماند. تکنیک اندوسکوپی علاوه بر کاهش میزان جراحات می تواند با بزرگنمایی بافتها، غدد و اعصاب را به وضوح نمایان سازد.

بر اساس گزارش sfgate، لاریان یکی از معدود متخصصان و جراحانی است که تکنیک جراحی های کم جراحت را برای درمان انواع اختلالات سر و گردن انجام می دهد. این تکنیک به وی امکان می دهد از میان شکافی بسیار کوچک به غدد مختلف، از قبیل پاراتیروئید دسترسی پیدا کرده و از پیچیدگی های جراحی بکاهد، به این شکل اکثر بیماران می توانند پس از یک جراحی سرپایی به منزل خود بازگردند و نیازی به بستری شدن نخواهند داشت.