به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای یکشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در مورد جدیدترین مراحل رسیدگی به پرونده اخیر فساد بانکی گفت: در این پرونده مجلس و به طور مشخص کمیسیون اصل ۹۰ از قبل از فاش شدن پرونده تا کنون با دستگاه قضائی همکاری خوبی داشته اند. همچنین سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات و وزیر دادگستری هم برای شناسایی و ردیابی همکاری خوب کردهاند.

ناظر ویژه پرونده رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: متهم حدود یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به جای واریز به شرکتها به حساب شخصی خود واریز کرده بود که رد یابی این پولها را وزارت اطلاعات دنبال کرد.

وی افزود: در طول پرونده دریافتیم واقعا وضعیت سیستم بانکی و نظارتی ما بسیار مشکل دارد. به عنوان مثال چرا باید دو ماه طول بکشد تا یک گزارش ساده را بانکها به دادستانی اعلام کنند. از سوی دیگر بانکها پس از ۶۰ روز به دادستانی اعلام کردند سه هز ار و ۸۰ میلیارد تومان کل طلب ما از این شرکت و متهم است اما در ازای این طلبها تنها ۹۵۰ میلیارد تومان وثیقه وجود دارد که این این یک فاجعه است.

محسنی اژه ای گفت: دستور کارشناسی از اموال شناسایی شده صادر شده ولی می توان گفت با اموال شناسایی شده و وجوه موجود بدهی بانکها قابل پرداخت است و این نکته مثبت در این پرونده است.