آخرین آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های هلال‌احمر ایران در عربستان

دکتر پیرحسین کولیوند ضمن اشاره به خدمات دلسوزانه و داوطلبانه کادر بهداشتی و درمانی شاغل در بیمارستان های جمعیت هلال احمر در مکه و مدینه، گفت: در موسم حج علاوه بر شرایط محیطی، شرایط زائرین بیمار و مراجعه کننده نیز خاص است، لذا کادر درمانی حج همواره با حسن خلق و رفتار حسنه موجب ایجاد آرامش در بین مراجعین می گردند.

وی ادامه داد: یکی از امور مهم این مرکز در تعیین استطاعت جسمی زائرین پیش از اعزام به حج است، اما در این زمینه هنوز به مرز ایده آل نرسیده و باید کارهای متفاوت تری انجام شود.

کولیوند به رویکرد پژوهش محور مرکز پزشکی حج و زیارت در خدمات درمانی حج و سفرهای زیارتی اشاره کرد و گفت: با یاری خدا و همت مسئولین و پرسنل مرکز به ویژه معاونت آموزش و پژوهش و تعدادی از نخبگان پژوهش کشور، فعالیت های خوبی در حال اجرا و تدوین است که بعد از موسم حج و تا پایان سال از تعدادی از آنها رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی کامل همکاری به منظور انجام پژوهش هایی در این خصوص را با پژوهشگران حج داریم.

کولیوند همچنین آخرین آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های هلال‌احمر ایران را ۴۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۱ زائر بیمار هم در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند.

مدیر عملیات پزشکی حج در ادامه به آمار فوت زائران ایرانی اشاره کرد و افزود: شمار فوتی های امسال تا روز گذشته به ۸ نفر رسید.

وی، سن بالا و ناراحتی قلبی را علت فوتی های اخیر اعلام کرد و گفت: البته این آمار قابل مقایسه با آمار فوتی‌های سال ۹۴ در مدت زمان مشابه نیست.

کولیوند، وضعیت کلی سلامت زائران ایرانی را مساعد و مناسب دانست.