گروه "رستاک"با خوانندگی محمدرضا هدایتی/صوت

قطعه «اله منی بارگ» عنوان تازه ترین اثر گروه موسیقی «رستاک» است که بر اساس یکی از ملودی های معروف منطقه بلوچستان به خوانندگی محمدرضا هدایتی بازیگر  و خواننده اهل سیستان و بلوچستان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. این قطعه بارها توسط خوانندگان و گروه‌های بومی منطقه خوانده شده و گروه رستاک با مبنا قرار دادن یکی از این روایت ها و سبک و سیاق خود، اثر را بازخوانی و در آخرین آلبوم خود «میان خورشیدهای همیشه» منتشر کرده است.

در این قطعه فرزاد و بهزاد مرادی به عنوان خوانندگان ثابت گروه «رستاک» هدایتی را در آواز و هم خوانی قطعه همراهی کرده‌اند. ضمن اینکه هنرمندان دیگری از بلوچستان از جمله محمدعلی دلنواز با نوازندگی ساز بنجو و داود بامری نیز با دهلک گروه را در این اجرای این قطعه همراهی کرده اند.

فرزاد مرادی درباره همکاری مشترک گروه «رستاک» با محمدرضا هدایتی گفت: علاوه بر این آهنگ زیبای بلوچی، ما سعی داریم روی موسیقی منطقه سیستان هم بیشتر کار کنیم و با آشنایی تازه‌ای که با نگاه و صدای محمدرضاهدایتی عزیز پیدا کرده‌ایم به زودی همکاری دیگری را هم با وی انجام خواهیم داد. ما پیش از این‌ها نیز تحقیقات گسترده ای را در حوزه موسیقی سیستان و بلوچستان آغاز کرده بودیم و حالا با انرژی و انگیزه بیشتری این تحقیقات را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به قطعه «اله منی بارگ» هم توضیح داد: این قطعه را شادروان ماشالله بامری سال‌ها پیش به ما معرفی کرد که ما در آلبوم «رنگواره‌های کهن» آن را با یک روایت دیگر کار کرده بودیم و این بار هم بعد از گذشت تقریبا ۱۰ سال، با تغییر دیدگاهمان کار را به نوعی بازآفرینی کردیم. توضیح اینکه در منطقه بلوچستان به شادیانه‌ها و شادمانه‌هایشان (موسیقی‌ها و ملودی‌هایی که در مراسم شادی استفاده می‌کنند) «صوت» می‌گویند. بعضی از این موسیقی‌ها شاعر مشخص هم دارند اما اغلب‌شان فولک هستند. این قطعه هم یکی از صوت‌های مشهور و محبوب بلوچی‌ است که اجرای آن در ایام نزدیک به عید قربان، هدیه ویژه گروه «رستاک» و محمدرضا هدایتی به همه مردم ایران به ویژه مردم خونگرم و مهربان سیستان و بلوچستان است.

 

حجم فایل صوتی:9.04M مدت زمان فایل صوتی :00:03:57