خط و نشان بازیکن معروف کره برای ایران

سون هئونگ مین، یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی کره جنوبی برای بازی فردا (پنجشنبه) برابر ایران در هفته نهم مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه خواهد بود. هافبک هجومی 25 ساله‌ تاتنهام که در آخرین مرحله انتخابی جام جهانی 2018 برای کره‌ای‌ها تنها یک گل (ماه اکتبر سال گذشته برابر قطر) به ثمر رساند، درباره مصاف خانگی تیمش برابر ایران به سایت AFC گفت: ایران در رقابت‌های انتخابی تیم بسیار قدرتمندی بوده اما این بازی برای ما بسیار مهم است. این آخرین بازی خانگی ماست و باید تلاش کنیم سه امتیاز آن را بگیریم تا مسیر صعودمان به جام جهانی هموار شود. برای ایران احترام قائلم و می‌دانم که مقابل این تیم کار بسیار سختی داریم چون این تیم تا الان گل نخورده است. با این حال هنوز دو بازی دیگر داریم و برای ما خیلی مهم است که عملکردی خوب را به نمایش بگذاریم و تا جایی که می‌توانیم برای کسب سه امتیاز تلاش کنیم.

سون هئونگ مین که تیمش در جدول رده‌بندی با 7 امتیاز اختلاف نسبت به ایران در جایگاه دوم دارد، معتقد است که حساب بازی‌های خانگی کره‌ای‌ها با سایر بازی‌های آنها فرق دارد. کره جنوبی تاکنون در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 چهار بازی خانگی داشته و تمام آنها را برده است.

گران‌ترین بازیکن فوتبال آسیا ( مین سال 2015 با قراردادی 30 میلیون یورویی از بایرلورکوزن به تاتنهام پیوست) که در بازی رفت تیمش برابر قطر مصدوم شد و دو بازی از سه بازی خارج از خانه بعدی کشورش را از دست داد، با اشاره به این آمار افزود: می‌خواهم قهرمان تیمم باشم. این رؤیای من است. من در بازی‌های کره در خانه سوریه و چین بازی نکردم اما زمانی که ما خارج از خانه بازی می‌کنیم، از آن اعتماد به نفسی که در خانه داریم برخوردار نیستیم و این یک مشکل است. با این حال زمانی که من فوتبال بازی می‌کنم، می‌خواهم مهره‌ای باشم که به هم‌تیمی‌هایش کمک می‌کند، سرنوشت بازی را تغییر می‌دهد. می‌‌خواهم قهرمان کره جنوبی باشم. امیدوارم به سمت این هدف گام‌های بلندی بردارم.