حادثه پلاسکو حادثه فراملی بود/ دانه درشت‌ها پاسخگو باشند

حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 8 شهریور ماه) قوه مقننه و پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران مجلس درخصوص آتش‌سوزی و فروریزش ساختمان پلاسکو با بیان اینکه تأمین اجتماعی اقدامی برای آتش‌نشانان انجام نداده، گفت: امروز آتش‌نشانان سربازان گمنام هستند و حتی متوجه نشدیم آنها را به عنوان شهید حساب کرده‌اند یا خیر.

وی تصریح کرد:  16 درصد جمعیت کشور در تهران ساکن هستند، این درحالی است که حداقل باید حوزه‌ها تخصصی می‌شد و همه در تهران متمرکز نبودند.

نماینده اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه از گذشته وزارت کشور محور حوادث و بحران‌ها بوده است، افزود: در کنار وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری و سایر نهادهای مربوطه نیز وجود دارند که باید مدیریت شوند که پیش از حادثه همه خود را مسئول می‌دانند اما پس از بروز حادثه کسی موضوع را گردن نمی‌گیرد.

کامران دستجردی ادامه داد: در حادثه پلاسکو نیز کسی تنبیه نشد و در نهایت کارمندان و مدیران جزء مقصران شناخته شدند، در حالی که حادثه پلاسکو حادثه فراملی بود و متناسب با آن باید دانه درشت‌ها پاسخگو باشند.

عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در پایان با تأکید بر مدیریت موثر در بحران خاطرنشان کرد: لازم است مسئولیت‌ها، حدود اختیارات و وظایف در زمان پیش از بحران،حین بحران و بعد از آن شناسایی شود.