پرسپولیس و استقلال با هم بازی می کنند؟

در سال های گذشته جام حذفی در دو گروه طبقه بندی می شد و تیم های مختلف پس از قرعه کشی اولیه از حریفان احتمالی آینده ی خود تا فینال مسابقات مطلع می شدند؛ اما در فرمت جدید که سازمان لیگ فوتبال در پیش گرفته است و در سه مرحله ی قبلی هم به اجرا گذاشته، تیم های صعود کننده در هر مرحله با قرعه کشی، حریفان خود را خواهند شناخت.

سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال پس از قرعه‌کشی مرحله سوم جام حذفی (یک شانزدهم نهایی) در این خصوص، گفته است: «همان طور که از ابتدای فصل اعلام کرده بودیم، مسابقات جام حذفی در هر مرحله قرعه‌کشی می‌شود و مانند سال‌های گذشته جدول مسابقات را تنظیم نمی‌کنیم. دیگر هیچ تیمی رقبای خود را تا پایان مسابقات نمی‌شناسد و برای هر مرحله قرعه‌کشی مجزا صورت می‌گیرد. این موضوع باعث جذابیت بیشتر مسابقات فوتبال می‌شود.»

با این وصف این احتمال وجود دارد که تیم های قدرتمند و پر هوادار کشور خیلی زود با یکدیگر روبه رو شوند و در این میان تقابل دو تیم پرطرفدار پایتخت نشین می تواند جذابیت و حساسیت زیادی داشته باشد؛ دو تیمی که طبق قرعه کشی لیگ هفدهم در هفته ی دهم لیگ برتر برابر هم قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که مرحله ی سوم رقابت های جام حذفی طی روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور ماه برگزار می‌شود و ۱۶ تیم صعود کننده باز هم با قرعه‌کشی حریفان خود را خواهند شناخت.