افتتاح 13 تصفیه خانه فاضلاب در آینده

سید حسین هاشمی استاندار تهران در رابطه با کانون های تولید بوی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره ) اظهار داشت: محیط زیست همواره یکی از مهم ترین بحث ها و اولویت های کاری در استان تهران است.

وی افزود: برای اینکه شهرک های صنعتی و صنایع از استان تهران خارج شوند، حدود 10 هزار هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

استاندار تهران گفت: انتقال صنایع آلاینده با عمر بالای 25 سال به شهرک ها و نواحی صنعتی، علاوه بر استفاده از تکنولوژی های نوین ، منجر به حفظ محیط زیست و ایجاد رقابت بین این صنایع در بازار می شود. 

هاشمی با اشاره به استشمام بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به تهران تصریح کرد: پس از بررسی کارشناسان محیط زیست و جهاد کشاورزی اقدامات لازم برای شناسایی کانون بو و رفع این معضل در حال انجام است.

استاندار تهران گفت: تجهیز گاوداری‌ها به سیستم تصفیه فاضلاب علاوه بر کاهش بوی ایجاد شده در منطقه، به تامین منابع آبی از تصفیه پساب‌ کمک می کند.

وی افزود : از 41 سیستم تصفیه فاضلاب افتتاح شده در کشور در دولت یازدهم، 10 مورد آن در استان تهران و شهرستان های آن اجرایی شده است که این آمار نشان دهنده میزان اهمیت و توجه به مسائل محیط زیستی در استان تهران است.

هاشمی با بیان اینکه 13 سیستم تصفیه فاضلاب در استان تهران در دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: با افتتاح این تصفیه خانه ها شاهد حذف فاضلاب بدون تصفیه و تامین بخشی از آب مورد نیاز کشاورزی و صنایع خواهیم بود.