راه اندازی گروه فیلم و سریال شبکه کودک

محمد سرشار، مدیر شبکه کودک با اعلام این خبر گفت: بخش مهمی از مصرف تلویزیونی کوچکسالان را، آثار داستانی پویانمایی و رئال تشکیل می‌دهد و باید برای تولید آثار نمایشی کودکانه در قالب فیلم و سریال، مجموعه‌ای از اقدامات اساسی صورت گیرد.

سرشار افزود: هم‌اکنون، تولیدات ساخت ایران، کفاف این حجم مصرف را نمی‌دهد و شبکه کودک مجبور است بخش عمده آثار داستانی را از کشورهای خارجی وارد و آماده‌سازی کند.

وی اضافه کرد: هرچند کارشناسان شبکه کودک تمام تلاش خود را می‌کنند تا آثار داستانی خارجی، کمترین تعارضات فرهنگی را ایجاد کنند ولی در هر حال، ضرورت دارد برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، فیلمهای و سریالهای مناسب رده سنی خردسال و کودک، تولید شود.

مدیر شبکه کودک اظهار داشت: با کمک گرفتن از سرمایه فرهنگی انقلاب اسلامی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و سرمایه‌گذاری در فیلمنامه‌نویسی برای کودکان، شبکه کودک تلاش خواهد کرد تا فصل جدیدی را در آفرینش فیلم و سریال برای مخاطبان خود بگشاید.

سرشار در پایان گفت: به زودی و پس از انتصاب مدیر گروه فیلم و سریال شبکه کودک، فرصتهای همکاری نویسندگان، فیلمنامه‌نویسان و تهیه‌کنندگان آثار نمایشی با کانالهای پویا و نهال شبکه کودک اعلام خواهد شد.

شبکه کودک سیما با بیشترین بیننده، مهم‌ترین رسانه پخش‌کننده آثار نمایشی داخلی و خارجی مناسب خردسالان و کودکان به زبان فارسی است.