کاخ سفید اختلاف میان ترامپ و تیلرسون را تکذیب کرد

 «سارا ساندرز» در واکنش به انتشار گزارش هایی در مورد اینکه موضع گیری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص حوادث شارلوتسویل موجب بروز اختلاف میان رئیس جمهور و اعضای دولت شده، عنوان داشت که چنین موضوعی صحت ندارد.

در روزهای گذشته «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا و «گری کوهن» مشاور اقتصادی کاخ سفید در اظهاراتی جداگانه خود را از مواضع ترامپ در خصوص حوادث شارلوتسویل جدا کردند. 

اختلاف میان تیلرسون و ترامپ در حالی رد می شود که روز یکشنبه وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «فاکس نیوز»، بار دیگر در اظهارنظری کوتاه اختلاف نظر میان خود و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به رخ کشید.

وی در نقد واکنش ترامپ به حادثه نژادپرستانه شارلوتسویل گفت که وی از جانب خودش حرف می زند!

گفتنی است ۲ هفته پیش، فردی نژادپرست با خودرو شخصی خود به طرف مردم شارلوتسویل هجوم برد، یک نفر را کشت و ۱۳ نفر را زخمی کرد.

اما، ترامپ در نهایت مدعی شد که در این حادثه هر ۲ طرف ماجرا، یعنی عامل نژادپرست و قربانیان به یک اندازه مقصر بوده اند.

به هر حال، پیشتر هم شایعاتی درباره اختلاف نظر تیلرسون و ترامپ در باره مسائلی چون نحوه اداره وزارت امور خارجه، برجام و غیره وجود داشت. اما، اظهارنظر درباره شارلوتسویل، علیرغم کوتاه بودن، لحنی به مراتب گزنده تر دارد.

تیلرسون در این باره گفت: آمریکا به آزادی و برابری رفتار با مردم سراسر جهان، متعهد است. باور نمی کنم که هیچکس تردیدی درباره ارزش های مردم آمریکا داشته باشد.

در ادامه، مجری فاکس نیوز از وی پرسید: درباره ارزش های رئیس جمهور چطور؟

تیلرسون هم پاسخ داد: رئیس جمهور از جانب خودش حرف می زند.

 صحبت های تیلرسون در پاسخگویی به یک سلسله سوالات پیرامون هشداری مطرح شد که کمیته سازمان ملل صادر و در آن رهبران آمریکا را متهم کرد که به اندازه کافی ادعای برتری نژاد سفید را محکوم نکرده اند.