وزیر اطلاعات: صرف یک کالری انرژی برای دعوا حرام است

سید محمود علوی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: شهادت این دو شهید بزرگوار را به محضر امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم شهید پرور تسلیت می گویم.

وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند گام های ما را برای پیمون راه اهل بیت و شهدا از ثبات و پابرجایی برخوردار کند، تصریح کرد: هفته دولت فرصتی برای تجدید میثاق خدمتگذاران با امام شهدا، مقام معظم رهبری و ولی نعمتان است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه به برکت دعای مردم، این توفیق به من داده شد که خدمت شما مردم لرستان برسم، افزود: زمانیکه مسئولیت را در دولت دوازدهم به بنده ابلاغ کردند از دولت خواستم که به خدمت مردم لرستان برسم، چراکه مردمی با صفا و با صداقت هستند.

مقاومت لرها در مقابل رژیم طاغوت را فراموش نکرده‌ایم

علوی با تاکید بر اینکه مقاومت لرهای لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری در مقابل رژیم طاغوت و رژیم پهلوی را فراموش نکرده ایم، افزود: من حامل سلام گرم رئیس جمهور به مردم لرستان هستم.

وی یادآور شد: مردم لرستان در انتخابات حضور پررنگی داشتند و احساس وظیفه کردند و پای صندوق رای آمدند و وظیفه ملی خود را انجام دادند.

وزیر اطلاعات با اشاره به علمای حوزه و روحانیون لرستان ادامه داد: علما آسمان علم و دانش این استان را ستاره باران کرده اند.

علوی خاطرنشان کرد: ما طلبه هستیم و بر اساس آیات قرآن صحبت می کنیم؛ مذهب تشیع با سیاست و تدبیر و مدیریت زیبای ائمه به دست ما رسیده است.

همه دولت های بعد از انقلاب زحمت کشیدند

وی ادامه داد: امیدواریم خداوند توفیق دهد در مسیر ائمه حرکت کنیم و قدم جای قدم های آنها بگذاریم و سمت و سوی آنها را پیش بگیریم، از ائمه انقلابی تر نباشیم؛ از ائمه جلو نیافتیم و در سر دوراهی ها از ائمه تبعیت کنیم، در غیر این صورت دچار هلاکت می شویم؛ کسانیکه پا به پای ائمه حرکت می کنند به مقصد می رسند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال هفته دولت مقارن شد با شروع به کار دولت دوازدهم، گفت: در دیدار دولت با رهبر فرزانه انقلاب، ایشان نکات بسیار حکیمانه ای فرمودند و ریل گذاری برای حرکت دولت داشتند.

علوی با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که مشکلات زیادی بود، تصریح کرد: البته همه دولت های بعد از انقلاب زحمت کشیدند و امیدواریم دولت دوازدهم خدمت موثری به مردم ارائه دهد؛ اما دولت یازدهم در شرایط دشواری کشور را در دست گرفت.

وی افزود: دولت نمی توانست از نفتی که پایه اصلی درآمد اش بود استفاده کند، نمی توانست نفت را به بازار جهانی بفرستد، دولت یازدهم در شرایطی کشور را در دست گرفت که نفت ما از ۸۰۰ هزار به ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود و نفت را در برابر غذا و دارو می دادند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه در آن زمان امکان جابه جایی پول را نداشتیم، در شرایط تحریم نمی توانستیم زیرساخت های راه آهن همدان- کرمانشاه که قرار بود از طریق یک شرکت چینی وارد کشور شود را وارد کنیم و بعد از توافق توانستیم این زیرساخت ها را تحویل بگیریم و راه آهن همدان به کرمانشاه را افتتاح کنیم، افزود: در مورد پالایشگاه ستاره خلیج فارس که قرار بود کمپرسورهای آن از طریق یک شرکت آلمانی تحویل ایران شود نیز بعد از توافق این کمپرسورها تحویل داده شد و پالایشگاه راه اندازی شد.

به جای احساس خصومت، احساس برادری کنیم

علوی یادآور شد: امروز امیدواریم برای خدمت قدم های بیشتر و موثرتری را برداریم که لازمه این کار همدلی، وحدت، برادری و دست در دست یکدیگر قرار دادن است، نباید اینگونه باشد که ما از دولت خوشمان نمی آید و کارها را انجام ندهیم.

وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم کار در دست دولت است و باید همه با یکدیگر با اتحاد و همدلی کارهای دولت را انجام دهیم چراکه در غیر این صورت کشور و مردم ضرر می کنند، اظهار داشت: همه باید در مسیر نیکی و تقوا باهم همکاری داشته باشیم، اگر تعامل وجود داشته باشد کارها پیش می رود؛ قرآن هم می فرماید از اختلاف چیزی درنمی آید، می فرماید با همدیگر دعوا نکنید و چنگ بر چهره یکدیگر نزنید چراکه این امر موجب می شود زمین گیر شوید.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اگر با یکدیگر اتحاد نداشته باشیم به سمت نابودی می رویم، تصریح کرد: خداوند می فرماید ما به هیچ ملتی از راه دعوا عزت نمی دهیم؛ خداوند به کسانیکه با یکدیگر دعوا داشته باشند عزت نمی دهد؛ باید ماهم در این زمینه به رهنمودهای خداوند عمل کنیم و به جای اینکه به جان هم بیافتیم و احساس خصومت کنیم، احساس برادری کنیم.

ما از همان امکانات دولت های گذشته استفاده می کنیم

علوی با تاکید بر اینکه دولت با کسی دعوا ندارد و از انتقاد استقبال می کند اما انتقاد باید سازنده باشد نه اینکه همراه با تخریب و حرمت شکنی باشد؛ انتقاد با تخریب و حرمت شکنی فرق دارد، افزود: دولت صرف کردن یک کالری انرژی برای دعوا کردن را از نظر شرعی حرام می داند؛ ما صاحب این امکانات و موقعیت ها نیستیم، این امکانات امانت است در دست ما و باید در راستای مصالح مردم به کار گرفته شود و هرچه حکومت برای مردم کم خرج تر باشد جواب دادن فردای قیامت راحت تر است.

وی ادامه داد: ما از همان امکانات دولت های گذشته استفاده می کنیم و دفاتر ما در دولت همان دفاتر دولت های گذشته و ماشین های ما هم همان ماشین های دولت های گذشته است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: تخریب ها چیزی جز جنگ روانی علیه دولت نیست.

علوی با اشاره به اینکه دولت امکانات را مال مردم می داند، گفت: در دولت یازدهم قدم های خوبی برداشته شد، از جمله در دو حوزه امنیت و سلامت، که رهبری فرمودند در سال ۹۵ مردم امنیت پایدار را تجربه کردند؛ امروز همه کسانیکه نقشی در امنیت کشور دارند سرباز یک فرمانده هستند و آن فرمانده هم رهبر معظم انقلاب هستند.

وی یادآور شد: امروز دغدغه بیماران نسبت به گذشته کاهش یافته و امیدواریم در دولت دوازدهم قدم های جدی تری در حوزه سلامت برداریم و شاهد تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باشیم.