انتقاد یک چهره اصلاح‌طلب از پایگاه شدن مساجد!/ اصلاح طلبان به دنبال فتح سنگر به سنگر؟

گروه سیاسی- در منازعات سیاسی و به دست گرفتن قدرت اصطلاحی رایج است که به ان می گویند " فتح سنگر به سنگر" استراتژی که گام به گام توسط سیاسیون برداشته می شود تا مقاصد و اهداف خود در کسب قدرت برسند.

به گزارش افکارنیوز، این روزها اصلاح طلبان به دنبال فتح سنگر به سنگر هستند، این جریان لیبرال سعی دارد تمامی نهادهای تاثیر گذار در نظام را در دست بگیرد تا به اهداف جناحی خود برسد.

اخیرا سیدحسین موسوی تبریزی از سیاسیون اصلاح طلب که ردای دبیر کلی مجمع محقق و مدرسین حوزه علمیه بر تن دارد در گفت و گویی با خبرگزاری دولتی ایرنا گفته: "پیش از پیروزی انقلاب، هیات امنای مساجد، مردم معتمد محل بودند که مسجد را اداره می‌کردند و به پیشنهاد همین افراد، امامان جماعت مسجد برای سخنرانیها، روحانیون مورد نظر را دعوت می کردند که باعث می شد مردم بسیاری با کمال میل، پای منبر سخنرانی حضور داشته باشند...در واقع می توان گفت مساجد، جایگاهی برای رسیدگی به مشکلات مستمندان، دردمندان و مستضعفان بود. اما بعد از پیروزی انقلاب، برخی، خواسته یا ناخواسته، مساجد را پایگاه امور سیاسی و جناحی خود قرار دادند و کم کم بر امور مسجد مسلط شدند به این معنا که آن پیشینه مردمی و دینی مسجد در اختیار یک گروه خاص قرار گرفت.

وی افزود: "بعد از پیروزی انقلاب، ناگهان عنوان کردند که مساجد باید پایگاه شوند، در حالی که آن زمان کمیته انقلاب و سپاه هم تشکیل شده بود، اما از کجا این دستور آمد، بعد از چند دهه فعالیت در این عرصه هنوز آن را کشف نکرده‌ام!"

موسوی‌تبریزی اظهار داشت: مساله پایگاه شدن مساجد، عامل اختلاف امامان جماعت و مردم معتمد مسجد با افراد حاضر در پایگاه‌ها شد؛ اشتباه بزرگی که مردم را از مسجد جدا کرد.

سخنان موسوی تبریزی قابل تامل است، اینکه مساجد نقش و نیروهای مذهبی نقش اصلی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند بر کسی پوشیده نیست و همین افراد در مسجد و مسجدی ها بوده اند که تا به امروز به پای آرمانها و ارزشهای انقلاب ایستادگی کرده اند و این هیچ ارتباطی به گرایش های سیاسی ندارد.

دینداران و متدنین در نظام مقدس جمهوری اسلامی پیرو ولایت فقیه هستند و دست از آرمانهای انقلاب بر نمی دارند و این مربوط به جناحی خاص نیست، چطور این فرد اصلاح طلب مساجد را پایگاه سیاسی و جناحی برخی ها می داند؟

مگر همین متدینین نیستند که در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی به در هر کارزاری به میدان آمده اند حالا چگونه دم از سیاسی بازی در مساجد زده می شود؟

البته شاید این سخنان موسوی تبریزی همان تئوری فتح سنگر به سنگر باشد زیرا این جریان سیاسی می داند افراد متدین نظام ارتباطی با لیبرال ها ندارند و به همین جهت برخی ها از افراد در مساجد و مدیریت مساجد ترس و واهمه دارند و می خواهند مساجد را تضعیف کنند.

سال گذشته بود که سعید حجاریان نیز عنوان کرده بود به دنبال فتح سنگر به سنگر هستند و حالا به نظر می رسد با پیروزی اصلاح طلبان در یکی دو انتخابات اخیر این جریان سیاسی به دنبال حتی سنگر مساجد است تا این سنگر انقلابی خطری در مقابل لبرال ها ایجاد نکند.

چه زیبا امام راحل فرمودند که " این مسجدها را سنگر قرار بدهید برای اسلام. در صدر اسلام، از این مسجدها همه چیز بیرون می‏رفت؛ مسجد محل قضاوت بود، مسجد محل چه بود، مسجد محل بسیج بود. بسیج سپاه بود، این مسجدها را باید شما محکم نگه دارید. نگویند به شما که دیگر مسجد می‏خواهیم چه کنیم؛ ما انقلاب کردیم؛ ما انقلاب کردیم مسجد درست کنیم. ما برای خدا انقلاب کردیم. شما، ملت ما انقلاب کرده است و از زبان ملت است که «جمهوری اسلامی». جمهوری اسلامی باید همه چیزش اسلامی باشد. این مساجد سنگرهای اسلام است. محراب محل حرب است. اینها سنگرند برای اسلام. حفظ کنید اینها را. گول نخورید از این اشخاصی که می‏خواهند بازی بدهند که «آقا شما چکار دارید به این کارها، دارند خودشان می‏کنند"

اینکه یک جریان سیاسی متدینین در مساجد را متعلق به یک جناح سیاسی می داند نشان می دهد چه میزان فاصله ای میان اصلاح طلبان و قشر مذهبی در کشور وجود دارد و این مساله نشان دهنده این موضوع است مساجد و مسجدی ها نه تنها به دنبال سیاسی بازی نیستند که سیاست را مانند دیانت خود می دانند اما گویا لیبرال ها از همین تکلیف داری و سیاست مداری قشر متدین می ترسند.