انتقاد کارشناس داوری از مهاجم پرسپولیس

حیدر سلیمانی در خصوص عملکرد داور دیدار الاهلی عربستان و پرسپولیس عنوان کرد: ما نینگ قضاوت خوبی را انجام داد؛ او تنها در دو صحنه اشتباه فاحش داشت که می توانست نتیجه دیدار را عوض کند؛ هر دو اشتباه هم به ضرر نماینده ایران بود اما در نهایت این شاگردان برانکو بودند که دست پر زمین را ترک کردند.

وی خاطرنشان کرد: صحنه اول در دقیقه45 بازی رخ داد، جایی که احمدزاده با مدافع شماره 6 الاهلی سر توپ درگیر شد؛ فرشاد تکل زد و بازیکن عربستانی به هوا پرید و دقیقا روی ساق پای احمدزاده فرود آمد. این نمونه خطاها به عنوان خطای خطرناک شناخته می شود که بازیکن خاطی مستحق گرفتن کارت قرمز مستقیم و اخراج است. در این دیدار حساس داور چینی از این صحنه گذشت و دستور ادامه بازی داد، ولی در واقع بازیکن الاهلی باید در دقیقه 45 اخراج می شد.

کارشناس داوری افزود: اشتباه دوم در خطایی بود که روی مهدی طارمی در محوطه جریمه صورت گرفت؛ زمانی که طارمی مدافع الاهلی رد می‌شود، در مرحله اول خطا مشخص نیست ولی در تصاویر مشخص است پایش را روی پای مهاجم پرسپولیس می گذارد و مانع حرکت او می شود. دلیل نگرفتن پنالتی نیز بزرگ نمایی طارمی در این صحنه است، او همیشه در بازی‌های حساس با بزرگ نمایی داور را مجاب می کند پنالتی بگیرد ولی داور تمارض تشخیص داد و دستور ادامه بازی داد.

وی ادامه داد: این دو صحنه از اشتباهات محرض داوری بود ولی در بقیه صحنه‌ها درست همه سوت هایش به درستی زده شد. اخراج کمال کامیابی‌نیا در دقیقه 11 نیز به درستی صورت گرفت؛ این بازیکن خطای شدید انجام داد و باید اخراج می شد و در ادامه بازیکنان پرسپولیس نباید اعتراض می‌کردند. متاسفانه در بازی‌های داخلی خودمان داوران کمتر به اینطور خطاها مستقیما کارت قرمز می‌دهند و این برای بازیکنان عادت شده و بی احتیاط بازی می کنند؛ اما داورهای فیفا راحت بازیکن خاطی را اخراج می‌کنند.

سلیمانی در خاتمه بیان کرد: در نیمه دوم داور کم کم موفق شد بازی را در دست بگیرد و اقتدار خود را به رخ هر دو تیم بکشد. در 45 دقیقه دوم سعی کرد اشتباهات نیمه اول را جبران کند و با پنالتی که برای پرسپولیس گرفت سعی کرد اشتباهش را تصحیح کند. پنالتی بعدی هم که در وقت‌های تلف شده به نفع پرسپولیس اعلام کرد کاملاً درست بود. این صحنه را می خواهم تطبیق دهیم با صحنه‌ای که بر روی مهدی طارمی خطا شد. زمانی که روی شایان مصلح خطا شد او به درستی و بدون بزرگ نمایی به زمین افتاد و از داور پنالتی گرفت. داورها در بزرگنمایی حساس هستند، بازیکنان باید کمی هوشمندانه تر عمل کنند.