گرامیداشت یاد علی معلم در«جشن بزرگ آپارات»

اولین دوره از «جشن بزرگ آپارات» با هدف شناسایی و تقدیر از برنامه‌سازان برتر ویدیویی در فضای مجازی، جمعه ۲۴ شهریور برگزار می‌شود. این جشن، بزرگ‌ترین رویداد رقابتی تولیدات ویدیویی فضای مجازی خواهد بود که تاکنون در کشور برگزار شده است.

در این رویداد، برنامه‌های ویدیویی تولیدشده بر بستر آپارات در ۶ بخش ورزشی، علم و تکنولوژی، سرگرمی و گیم، اجتماعی-تاریخی، هنری و انیمیشن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بیش از ۱۲۰ برنامه به‌صورت اختصاصی از بستر آپارات، پربازدیدترین وب‌سایت ایرانی منتشر می‌گردند که تعداد ۹۷ برنامه از آنها در بخش رقابتی «جشن بزرگ آپارات» شرکت دارند. کار بررسی این آثار توسط هیأت داورانی متشکل از کمال تبریزی، سروش صحت و مزدک میرزایی به پایان رسیده است.

تقدیر از برنامه‌های منتخب مردمی، بخش دیگر این رویداد است که رأی‌گیری آن پیش‌تر از طریق نرم‌افزار تاپ و با مشارکت مردم برگزار گردید. به این ترتیب، در این رویداد در هر یک از رشته‌ها یک برنامه به‌عنوان منتخب مردمی اعلام خواهد شد.

همچنین در این جشن به‌پاس سال‌ها فعالیت ارزنده و تأثیرگذار مرحوم علی معلم در سینمای ایران، مراسم گرامیداشتی با حضور خانواده وی برگزار خواهد شد.