به گزارش العالم، ديپلمات هاي اروپايي خاطرنشان کرده اند که تحرکات انگليس براي همراه كردن اعضاي اتحاديه اروپا جهت تحريم نفتي ايران بي نتيجه مانده است.

مقامات انگلیس پس از اقدام اعتراضی جمعی از دانشجویان در تهران علیه انگلیس سعی کردند که از این موقعیت استفاده کرده و دیگر اعضای اتحادیه اروپا را برای تحریم نفتی ایران ترغیب کنند

به دنبال ابراز خشم مردم از سیاست کینه توزانه انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران در تجمع مقابل سفارت انگلیس عده ای با سوء استفاده از جو سیاسی داخلی وارد سفارت شدند و این در حالی است که نیروی انتظامی قبل از حادثه به مسوولان سفارت گفته بود که باید تدابیر امنیتی را تشدید کنیم اما سفارت قبول نکرده بود.

مردم ایران خاطرات تلخی از سوابق استعماری انگلیس از جمله دست داشتن در کودتای ۲۸ مرداد، ضدیت با نهضت مشروطه، همکاری با عراق در جنگ تحمیلی و همچنین سوابق استعماری لندن در کشورهای عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان دارند و هیچگاه دشمنی لندن را فراموش نخواهند کرد.

دیپلمات های اروپایی، که قرار است نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز در بروکسل برگزار شود، اروپایی تاکید کرده اند که اعضای این اتحادیه درباره تحریم نفتی ایران اختلاف نظر دارند.

به دنبال شکست دیپلماتیک انگلیس در پی تصویب کاهش روابط سیاسی با لندن در مجلس شورای اسلامی و اقدام مردم خشمگین در حمله به سفارت این کشور در تهران، لندن تصمیم گرفته است به اصطلاح برای حفظ آبروی خود به صورت یکجانبه تحریم نفتی ایران را اعمال کند، در حالی که این کشور اصولا نفتی از ایران نمی خرد.

به گفته دیپلماتها، اعضای اتحادیه اروپا نگران آن هستند که تحریم نفتی ایران پیامدهای غیرقابل جبرانی برای اروپای بحران زده داشته باشد.

برخي خبرها به نقل ديپلمات هاي اوپايي حاکي است که احتمالا در نشست بروكسل مشاركت كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در طراحي و ساخت نيروگاه هاي هسته اي ايران ممنوع شود.